سامسونگ پردازنده Exynos 9 سری 8895 را معرفی کرد؛ پردازنده 8هسته‌ای قدرتمند برای گوشی‌های رده‌بالا

سامسونگ از پردازنده‌ی Exynos 9 سری 8895 رونمایی کرد؛ پردازنده‌ی هشت هسته‌ای شرکت سامسونک که گفته می‌شود در پرچم‌دار بعدی این شرکت به کار گرفته خواهد شد هم‌اکنون به تولید عمده رسیده و آماده‌ی قرار گرفتن در گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس شده است. این چیپست نیز همانند چیپست اسنپ‌دراگون 835 از جدیدترین […]

سامسونگ از پردازنده‌ی Exynos 9 سری 8895 رونمایی کرد؛ پردازنده‌ی هشت هسته‌ای شرکت سامسونک که گفته می‌شود در پرچم‌دار بعدی این شرکت به کار گرفته خواهد شد هم‌اکنون به تولید عمده رسیده و آماده‌ی قرار گرفتن در گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس شده است. این چیپست نیز همانند چیپست اسنپ‌دراگون 835 از جدیدترین فناوزی 10نانومتری سامسونگ ساخته شده که گفته می‌شود حدود 27 درصد عملکرد بهتری را در مقایسه با چیپست‌های 14 نانومتری تحویل کاربران خواهد داد. این در حالی است که مصرف باتری این چیپست‌ها نیز 40 درصد نسبت به نسل‌های قبل کاهش داشته است.

چیپست جدید شرکت سامسونگ دارای چهار پردازنده‌ی Cortex-A53 با حداکثر فرکانس پردازشی و چهار پردازنده‌ی دیگر با قابلیت سفارشی است بدین معنا که شرکت سامسونگ می‌تواند فرکانس مورد نیاز خود را بر روی چهار هسته‌ی دیگر به کار گیرد. بر روی این چیپست، تراشه‌ی گرافیکی  Mali-G71 قرار گرفته که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن WQUXGA یعنی رزولوشن 3840 در 2400 یا 4K UHD در اختیار کاربران قرار دهد. این تراشه‌ی گرافیکی امکان ثبت تصاویر و اجرای آن‌ها را با رزولوشن  4K UHD و سرعت فریم 120 فریم در ثانیه میسر کرده است. علاوه بر تمامی موارد گفته شده، چیپست جدید شرکت سامسونگ این امکان را به سازنده می‌دهد تا بتواند از سنسورهای دوگانه‌ی 28 مگاپیکسلی برای دوربین جلو و دوربین اصلی گوشی استفاده کند.

به گفته‌ی سامسونگ، چیپست جدید این شرکت به اولین چیپستی در دنیای گوشی‌های‌هوشمند تبدیل خواهد شد که امکان پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه با پنج اپراتور متفاوت که به حرف اختصاری 5CA شناخته می‌شود را خواهد داشت. این چیپست سرعت دانلود تا 1 گیگابایت در ثانیه و آپلود 150 مگابیت در ثانیه را پشتیبانی خواهد کرد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این چیپست، اختصاص دادن پردازنده‌ای جداگانه برای مسائل امنیتی است که گفته می‌شود مربوط به حسگر اثر انگشت یا اسکنر قرنیه‌ی چشم خواهد بود.

همان‌طور که پیش از این نیز در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، چیپست جدید سامسونگ به احتمال فراوان در گوشی پیش‌روی این شرکت، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به کار گرفته خواهد شد هرچند به احتمال فراوان، نسخه‌ی بین‌المللی گوشی‌های مورد اشاره این چیپست را با خود حمل خواهند کرد و نسخه‌ای که قرار است در کشور آمریکا عرضه شود با چیپست اسنپ‌دراگون 835 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال