کاهش وابستگی اقتصادی به نفت در عربستان با سرمایه‌گذاری روی متاورس

عربستان سعودی قصد دارد با هدف کاهش وابستگی اقتصادی به نفت سرمایه گذاری هایی را روی فناوری‌های آینده و از جمله متاورس انجام دهد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور اعلام کرد این سرمایه گذاری ها به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار خواهد بود که یک میلیارد دلار از آن روی متاورس سرمایه گذاری میشود. […]

عربستان سعودی قصد دارد با هدف کاهش وابستگی اقتصادی به نفت سرمایه گذاری هایی را روی فناوری‌های آینده و از جمله متاورس انجام دهد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور اعلام کرد این سرمایه گذاری ها به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار خواهد بود که یک میلیارد دلار از آن روی متاورس سرمایه گذاری میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مجموعه سرمایه گذاری های عربستان روی فناوری های جدید شامل یک میلیارد دلار به بخش ابر شهر فوق پیشرفته نیوم و بخشی از آن نیز به دنیای دیجیتال سه بعدی یا همان متاورس اختصاص خواهد یافت. از طرفی آرامکو شرکت بزرگ نفتی عربستان نیز قصد دارد از طریق صندوق سرمایه‌گذاری خود یک میلیارد دلار به کارآفرینان سراسر جهان در ایجاد استارت آپ های تحول‌آفرین کمک کند. سرمایه‌گذاری دیگر نیز مبلغ یک میلیارد دلار و در بخش زیرساخت کابل های زیردریایی و مراکز داده توسط شرکت مخابرات عربستان سعودی خواهد بود.

دولت عربستان نیز برای کارآفرینی حدود ۱.۴ میلیارد دلار و با هدف حمایت از محتوای دیجیتال اختصاص خواهد داد. این پروژه شامل یک برنامه ابتکاری به نام گاراژ است که در آن فضایی در ریاض برای میزبانی استارتاپ های متخصص در حوزه فناوری های جدید احداث می شود.

به نظر می رسد کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس برای تقویت رشد غیر نفتی خود در زمینه فناوری های جدید سرمایه گذاری های خود را آغاز کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال