گزارشات از عرضه آیفون 8 در سه اندازه مختلف خبر می‌دهند

حالا که گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس عرضه شده‎اند، باید انتظار درز شایعات، تصاویر و اطلاعات و فرضیات بیشتر و بیشتری در رابطه با آیفون 8 سال بعد به بیرون باشیم. شاید حتی بیشتر از روند معمول، به این علت که سال 2017 دهمین سالگرد دستگاه‎های موبایل اپل خواهد بود. در نتیجه، بسیاری […]

حالا که گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس عرضه شده‎اند، باید انتظار درز شایعات، تصاویر و اطلاعات و فرضیات بیشتر و بیشتری در رابطه با آیفون 8 سال بعد به بیرون باشیم. شاید حتی بیشتر از روند معمول، به این علت که سال 2017 دهمین سالگرد دستگاه‎های موبایل اپل خواهد بود. در نتیجه، بسیاری از طرفداران امیدوار هستند که این شرکت چیز خاصی را برای این اتفاق مهم در نظر گرفته باشد. چیزی که واقعا مشخص است این است که طراحی فعلی آیفون، که دو سال قبل شاهد معرفی آن با آیفون 6 بودیم، به تاریخ خواهد پیوست. سال بعد ما انتظار گوشی‎های اپل با طراحی کاملا جدیدی را داریم.

در همین رابطه امروز گزارش جدیدی به گوش می‎رسد. طبق گفته‎ی یک “منبع اطلاعاتی در صنعت موبایل” که نام آن فاش نشده است، گوشی آیفون 8 دارای یک پنل پشتی شیشه‎ای خواهد بود، یعنی پنل پشتی آلومینیومی این گوشی دیگر حذف می‎شود. پنل‎های پشتی ظاهرا توسط شرکت چینی Biel Crystal ساخته خواهد شد. نگهدارنده‎ی بخش پشتی شیشه‎ای و جلوی این گوشی یک بدنه‎ی فلزی خواهد بود، گرچه مواد دقیقا استفاده شده برای این بدنه فاش نشده است. می‎توان فرض کرد که یا فولاد ضد‎زنگ یا آلومینیوم است.

آیفون 7

اما خبر بزرگ دیگری که در رابطه با مدل‎های آیفون سال بعد مطرح شده این است که باید انتظار نه دو آیفون بلکه 3 آیفون در اندازه‎های مختلف را داشته باشیم. اگر به ادعای این گزارش بتوان استناد کرد تکمیل کننده‎ی مدل استاندارد 4.7 اینچی و مدل 5.5 اینچی یک آیفون 8 به ابعاد 5 اینچی خواهد بود. اکثر مشخصات‎ سخت‎افزاری انتظار می‎رود بین این سه گوشی مشترک باشد، روندی که با آیفون‎های جدید از قدیم دیده شده است.

گفته می‎شود که آیفون 8 پلاس 5.5 اینچی یک صفحه‎لمسی دو لبه خمیده‎ی سوپر آمولد ساخت شرکت سامسونگ خواهد داشت، این در حالی است که دو مدل دیگر از پنل‎های ال‎سی‎دی دارای فناوری LTPS نظیر دو مدل آیفون 7 استفاده خواهند کرد. آیفون 8 هم‎چنین از فناوری شارژ بی‎سیم پشتیبانی خواهد کرد، قابلیت جدیدی که با توجه به شیشه‎ای بودن پنل پشتی ساده‎تر اجرا خواهد شد.