محققان نوعی ربات شناور برای پاکسازی استخرها طراحی کردند

ربات شناور ساخته شده توسط محققان قادر است استخر را از وجود هرگونه زباله و شاخ و برگ پاکسازی کند. این ربات که آریل نام دارد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر یک و نیم ساعت کل آب استخر را پیموده و حتی قادر است گرد و غبار موجود در آن را تا ۲۰۰ میکرون از […]

ربات شناور ساخته شده توسط محققان قادر است استخر را از وجود هرگونه زباله و شاخ و برگ پاکسازی کند. این ربات که آریل نام دارد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر یک و نیم ساعت کل آب استخر را پیموده و حتی قادر است گرد و غبار موجود در آن را تا ۲۰۰ میکرون از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، پاکسازی آب استخر از مواد زائد می تواند بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل ربات ساخته شده که با استفاده از انرژی خورشید شارژ می شود می تواند کار پاکسازی را به نحو احسن انجام دهد. سازنده این روبات شناور شرکت پیووت سولار بریز است. در بالای این ربات یک صفحه خورشیدی قرار دارد که ضد آب بوده و انرژی این ربات را تامین خواهد کرد.

این ربات پس از شارژ کامل می تواند تا ۱۰ ساعت به طور مداوم کار کند. کاربر پس از روشن کردن این ربات شناور آن را درون آب قرار داده و سپس مواد زائد جمع شده را از مخزن این ربات تخلیه می کند. این مخزن می تواند پس از جداسازی تخلیه و شستشو شود دو پره قرار گرفته در دو طرف این ربات به عنوان نیروی پیشرانه آن عمل کرده و آن را قادر می‌سازد تا به سمت چپ یا راست حرکت کند. حسگر موجود در آن نیز رسیدن به انتهای استخر را به این ربات یادآوری می کند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال