محققان پیوند جدیدی بین ژن‌های خاص انسان و اختلالات عصبی کشف کردند

محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) کشف جدیدی در مورد ژن‌های مرتبط با اختلالات عصبی انجام داده‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد که دو ژن خاص انسان، SRGAP2B و SRGAP2C، با ژن SYNGAP1 مرتبط هستند که در اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم جهش پیدا می‌کند. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا،کشف جدید می‌تواند به […]

محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) کشف جدیدی در مورد ژن‌های مرتبط با اختلالات عصبی انجام داده‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد که دو ژن خاص انسان، SRGAP2B و SRGAP2C، با ژن SYNGAP1 مرتبط هستند که در اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم جهش پیدا می‌کند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا،کشف جدید می‌تواند به درک بهتر نحوه توسعه مغز انسان و چگونگی ارتباط آن با اختلالات عصبی کمک کند. طبق این یافته ها دو ژن خاص انسان، SRGAP2B و SRGAP2C، با ژن SYNGAP1 مرتبط هستند. این ژن‌ها بر سرعت توسعه سیناپس‌ها تأثیر می‌گذارند. علاوه بر آن جهش در این ژن‌ها می‌تواند منجر به اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم شود.

این کشف می‌تواند به درک بهتر چگونگی تکامل مغز انسان و ارتباط آن با اختلالات عصبی کمک کند. همچنین به توسعه درمان‌های جدید برای اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم کمک کند. به گفته محققان ژن‌های SRGAP2B و SRGAP2C سرعت توسعه سیناپس‌ها را در مغز انسان کند می‌کنند. سپس بر ژن SYNGAP1 تأثیر می‌گذارند و باعث افزایش سطح آن می‌شوند. از طرفی ژن SYNGAP1 نقش مهمی در توسعه مغز انسان دارد و جهش در آن می‌تواند منجر به اختلالات عصبی شود. این مطالعه نشان می‌دهد که ژن‌های خاص انسان می‌توانند بر توسعه مغز تأثیر بگذارند و منجر به اختلالات عصبی شوند. این کشف می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید برای این اختلالات کمک کند.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.