محققان از ربات های شناور برای بررسی برف دریایی استفاده کردند

محققان تلاش کردند تا با استفاده از ربات های شناور تشکیل برف دریایی را بررسی کنند. منظور از برف دریای همان پدیده بارش برف در اقیانوس است که طی آن بقایای بیولوژیکی مانند خاک و فیتوپلانکتون های مرده و یا جلبک ها از لایه های بالا به اعماق آب نفوذ می کنند. به گزارش سرویس […]

محققان تلاش کردند تا با استفاده از ربات های شناور تشکیل برف دریایی را بررسی کنند. منظور از برف دریای همان پدیده بارش برف در اقیانوس است که طی آن بقایای بیولوژیکی مانند خاک و فیتوپلانکتون های مرده و یا جلبک ها از لایه های بالا به اعماق آب نفوذ می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران استرالیایی از ربات های شناور کمک گرفتند تا فرایند بارش برف دریایی را بررسی کنند. پدیده برف دریایی یک عامل مهم در تنظیم آب و هوا و همچنین یک عامل مهم در تغذیه موجودات در کف دریا به حساب می آید. اخیراً چند تن از دانشمندان استرالیایی در موسسه پژوهش های دریایی و جنوبگان با همکاری چند دانشگاه معتبر دیگر از ربات های شناور برای بررسی اعماق اقیانوس منجمد جنوبی استفاده کردند تا فرایند تشکیل برف دریایی را بررسی کنند.

 در اکثر موارد برف دریایی از مواد مرده تشکیل شده که بخش عمده آن کربن است. این مواد در هنگام ریزش به کف اقیانوس میتواند دی‌اکسید کربن موجود در جو و برخی از مواد موثره گرم کننده زمین را به خود جذب کند. برف دریایی عامل اصلی تشکیل مواد مغذی در کف دریا است و ادامه زندگی در بستر دریا بدون تشکیل برف دریایی امکان پذیر نیست. ربات های شناور در این بررسی قادر هستند تا تبدیل شدن به بقایای مواد و برف دریایی در اقیانوس را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین این رباتها با اندازه گیری مقدار کربن جذب شده به بررسی جذب گازهای گلخانه ای روی سطح نیز پرداختند.

 فیلیپ بوید، یکی از پژوهشگران این تحقیق می‌گوید: در این شناورهای رباتیک از حسگرهای زیستی نوری استفاده شده که قادر است از تراکم جلبک ها در کف اقیانوس عکس برداری کند. قرار است این ربات ها در زمان بازگشت به سطح اقیانوس اطلاعات خود را از طریق ماهواره منتقل کنند. این نخستین پروژه در مورد تحقیق و تمرکز بر برف دریایی بوده که توسط داده‌های ربات های دریایی و فناوری های ماهواره‌ای جمع‌آوری می‌شود. این ربات ها در تحقیق برف های دریایی قابلیت های چشمگیری داشته و اطلاعات زیادی را منعکس کنند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال