رویترز: شیائومی از چیپ‌های اختصاصی خود در در برخی از گوشی‌های هوشمندش استفاده خواهد کرد

کمتر از یک سال از انتشار اطلاعاتی در مورد اینکه شیائومی به دنبال توسعه‌ی چیپ‌های اختصاصی خود می‌باشد، حالا اطلاعاتی توسط خبرگزاری رسمی رویترز منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی شاهد به کارگیری این چیپ‌ها در برخی از محصولات آینده‌ی این شرکت خواهیم بود. اینطور که گزارش منتشر شده نشان می‌دهد، مدیران این شرکت […]

کمتر از یک سال از انتشار اطلاعاتی در مورد اینکه شیائومی به دنبال توسعه‌ی چیپ‌های اختصاصی خود می‌باشد، حالا اطلاعاتی توسط خبرگزاری رسمی رویترز منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی شاهد به کارگیری این چیپ‌ها در برخی از محصولات آینده‌ی این شرکت خواهیم بود.

اینطور که گزارش منتشر شده نشان می‌دهد، مدیران این شرکت این چیپ‌ها را در محصولات میان‌رده و پایین‌رده خود استفاده خواهند نمود و احتمالا محصولاتی خانواده Redemy Note از اصلی‌ترین گوشی‌هایی باشند که چنین چیپ‌هایی در آنها به کار می‌رود. همچنین این گوشی‌های هوشمند قرار است در نیمه‌ی دوم سال 2016 وارد بازار گردند و تیمی 200 تا 300 نفره نیز به سختی بر روی این پروژه کار می‌کنند.

البته این موضوع نیز چیز عجیبی نیست چرا که معمولا وقتی یک شرکت می‌خواهد وارد این صنعت شود، ابتدا محصولات پایین‌رده و میان‌رده خود را برای آزمایش چیپ‌هایش به کار می‌گیرد و اگر به نتیجه‌ی مطلوب رسید، نسخه‌های قدرتمندتر را نیز تولید می‌کند؛ درست شبیه کاری که سامسونگ در سال‌های گذشته انجام داده است.

هم‌اکنون شیائومی از اصلی‌ترین مشتریان شرکت‌های کوآلکام و مدیاتک می‌باشد و اگر این شرکت نیز بخواهد از چیپ‌های اختصاصی خود استفاده نماید، این شرکت‌ها با زیان‌های بسیار زیادی روبه‌رو خواهند شد. مخصوصا شرکت مدیاتک که بیشتر چیپ‌های محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ی شرکت شیائومی را تامین می‌نماید. طبق گزارشات شرکت مدیاتک در سال گذشته چیپ مورد نیاز بیش از 20 میلیون گوشی‌ ساخته شده توسط شیائومی را تامین نموده است، به همین جهت صدمه‌ای که در آینده می‌تواند به مدیاتک وارد شود کاملا قابل پیش‌‌بینی است.

در نهایت باید اشاره کنیم که اگر اطلاعات منتشر شده توسط رویترز حقیقت داشته باشد، شیائومی به عنوان چهارمین شرکت تولیدکننده‌ی سیستم‌ روی چیپ پس از سامسونگ، اپل و هوآوی شناخته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال