کشورهای روسیه و چین، قول دادند تا یکدیگر را هک نکنند!

رابطه‌ی کشورهای روسیه و چین در حال بهتر شدن است و حالا طبق جدیدترین توافق‌نامه‌ای که این دو کشور با یکدیگر امضا کرده‌‌اند، هر دو متعهد شدند تا حملات سایبری خود را برای کشورهای دیگر بگذارند! طبق گزارشی که خبرگزرای وال‌استریت منتشر کرده، نه تنها روسیه و چین به فکر هک کردن و انجام حملات […]

رابطه‌ی کشورهای روسیه و چین در حال بهتر شدن است و حالا طبق جدیدترین توافق‌نامه‌ای که این دو کشور با یکدیگر امضا کرده‌‌اند، هر دو متعهد شدند تا حملات سایبری خود را برای کشورهای دیگر بگذارند!

طبق گزارشی که خبرگزرای وال‌استریت منتشر کرده، نه تنها روسیه و چین به فکر هک کردن و انجام حملات سایبری به یکدیگر نخواهند بود، بلکه قرار است تا اطلاعات موجود در زمینه‌های تکنولوژی و راه‌های دفاعی برای مقابله با حملات سایبری را در اختیار یکدیگر گذاشته و قدرت خود در فضای مجازی را افزایش دهند. همچنین، سران این کشورها، متعهد شدند تا هر تکنولوژی جدیدی را که سبب ناپایدار کردن جو اقتصادی و اجتماعی، برهم زدن نظم عمومی و تداخل در امور داخلی هر کدام از این کشورها شود را خنثی نمایند.

پس از پایان جنگ سرد، رابطه‌ی بین کشورهای روسیه و چین، مستحکم‌تر از گذشته اما از زمانی که کشور روسیه، حرکتی نظامی به سوی کشور اکراین داشته، رابطه‌اش با آمریکا و کشورهای اروپایی، کمی خدشه‌دار شده و به همین منظور، روسیه در حال همکاری بیشتر با کشورهای آسیایی، به خصوص آسیای شرقی می‌باشد. خبرگزاری وال‌استریت معتقد است این همکاری، آخرین توافق روسیه و چین در مورد کنترل امنیت فضای مجازی میان این دو کشور در پکن خواهد بود و هدف آن، چیزی جز کم‌رنگ کردن توانایی‌های آمریکا نمی‌باشد. از سوی دیگر، این دو کشور معتقدند که باید همکاری‌های خود در زمینه‌ی اینترنت را گسترش دهند و کنترل بهتری بر روی فعالیت‌های دیجیتالی مردم خود داشته باشند.

البته همکاری‌های روسیه و چین، موضوعات بسیار بیشتری را در بر می‌گیرد. یکی از موضوعات مهمی که در این میان وجود دارد، صحبت‌های سال گذشته‌ی وزیر ارتباطات کشور روسیه، آقای Nikolai Nikiforov است که اعلام کرده بود، کشورهای اروپایی و آمریکا، قصد دارند تا توانایی‌های روسیه را در فضای اینترنت، کاهش دهند. از سوی دیگر، کشور چین نیز دل خوشی از آمریکا ندارد و با پیمان جدیدی که با کشور روسیه بسته است، قصد دارد تا کنترل بهتری بر روی فضای اینترنت داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال