سامسونگ به اطلاع داشتن از مشکل باد کردن باتری ها اعتراف کرد

سامسونگ به تازگی اعلام کرد از مدت ها پیش در مورد بادکردن باتری گوشی های قدیمی مطلع بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ اعلام کرد از مشکل باتری گوشی های قدیمی خبر دارد و در حال ارزیابی این موضوع است. اگر چه سامسونگ در رده نخست برندهای صنعت موبایل قرار دارد […]

سامسونگ به تازگی اعلام کرد از مدت ها پیش در مورد بادکردن باتری گوشی های قدیمی مطلع بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ اعلام کرد از مشکل باتری گوشی های قدیمی خبر دارد و در حال ارزیابی این موضوع است. اگر چه سامسونگ در رده نخست برندهای صنعت موبایل قرار دارد و در بازار گوشی های عرضه شده بسیار خوشنام است، اما مشکلات مربوط به گوشی گلکسی نوت ۷ هرگز فراموش نخواهد شد. این گوشی در دفعات مختلف دچار انفجار شد بطوریکه در نهایت سامسونگ مجبور شد تمامی گوشی های بازار را جمع آوری کند.

از دوهفته پیش تاکنون نگرانی دیگری در مورد باتری گوشی های سامسونگ در بین کاربران پیدا شده است. آرون ماینی، یک یوتیوبر معروف برای اولین بار مشکل عجیبی را در گوشی های سامسونگ کشف کرد. وی با داشتن حدود ۶۰۰ دستگاه گوشی، متوجه باد کردن باتری گلکسی نوت ۸ شد. این متورم شدن به حدی بود که به شکستن نمایشگر گوشی منجر شد. وی پس از بررسی متوجه شد تنها نوت ۸ به این مشکل دچار نشده است. گلکسی S6 و گلکسی S10 نیز همین مشکل را دارا هستند.

طی گزارش گیزمو چاینا، پس از انتشار این خبر، برخی دیگر از کاربران نیز از وجود چنین مشکلی خبر دادند. به گفته ماینی این مشکل تاکنون در ۸ مدل از گوشی های سامسونگ مشاهده شده است. آرتور شی از بخش تعمیرات iFixit میگوید در زمان از بین رفتن ماده الکترولیت داخل باتری این اتفاق برای باتری می افتد. این ماده در ابتدا بصورت مایع است اما در باتری ها متورم به شکل گاز درآمده است. البته به گفته وی این مشکل نه تنها در سامسونگ بلکه در برندهای دیگر نیز دیده می شود.

در برخی موارد مشکل باد کردن باتری ممکن است مربوط به فرایند تولید باشد. کلسی هانزل، استادیار دانشگاه از دانشگاه پرینستپن می گوید: درون باتری یک قطعه فلزی قرار دارد که با مواد داخل آن در ارتباط است. ممکن است باقی مانده است فلز در باتری باعث ایجاد این مشکل شده باشد. هانزل دلیل مشکل باتری سامسونگ را مربوط به همین مورد می داند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال