سامسونگ در حال مذاکره با اپل است؛‌ آیا آیفون‌های آینده صفحه‌ نمایش AMOLED خواهند داشت؟

اخیرا گزارش‌های زیادی مبنی بر استفاده‌ی اپل از نمایشگرهای OLED منتشر شده است و براساس همین گزارش‌ها می‌توان این انتظار را داشت که به زودی شاهد صفحه‌نمایش‌های AMOLED از سوی اپل و به کارگیری آن‌ها در آیفون‌های این شرکت باشیم هرچند مشخص نیست که آیفون‌های نسل بعدی، آیفون 7 و 7پلاس، از این نمایشگر برخوردار […]

اخیرا گزارش‌های زیادی مبنی بر استفاده‌ی اپل از نمایشگرهای OLED منتشر شده است و براساس همین گزارش‌ها می‌توان این انتظار را داشت که به زودی شاهد صفحه‌نمایش‌های AMOLED از سوی اپل و به کارگیری آن‌ها در آیفون‌های این شرکت باشیم هرچند مشخص نیست که آیفون‌های نسل بعدی، آیفون 7 و 7پلاس، از این نمایشگر برخوردار خواهند بود یا خیر.

Ming-Chi Kuo فاش‌کننده و پژوهشگر معروف محصولات اپل بر این باور است که این شرکت در حال حاظر بر روی نمایشگرهای LCD و بهبود آن‌ها کار می‌کند و فعلا قصد ندارد از نمایشگرهای OLED در گوشی‌های خود استفاده کند. از طرفی دیگر امروز از کره‌ی جنوبی خبری منتشر شده که بر طبق آن سامسونگ ممکن است با اپل برای ساخت صفحه‌نمایش‌های OLED همکاری کند؛ البته منبع این خبر مشخص نیست و نمی‌توان با قاطعیت در مورد آن صحبتی را انجام داد.

براساس این خبر منتشر شده سامسونگ در حال مذاکره با اپل برای توسعه‌ی بخش نمایشگرهای OLED است تا اپل نیز بتواند از این نوع نمایشگرها استفاده ببرد. گفته می‌شود اپل این برنامه را برای سال 2018 ریخته و به نظر نمی‌آید که به این زودی‌ها شاهد معرفی آیفون‌ با نمایشگری OLED باشیم.

سامسونگ در حال مذاکره با اپل است؛‌ آیا نمایشگرهای آینده صفحه‌ نمایشی AMOLED خواهند داشت؟

بخش تولیدات نمایشگرهای سامسونگ در گذشته برای گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی این شرکت نمایشگرهای OLED تولید می‌کرد. حال با توجه به اینکه سامسونگ نیز فروش خوبی را در محصولات خود شاهد نبوده، این بخش مجبور است تا برای زنده نگه‌داشتن تولیدات خود به سراغ شرکت‌های دیگر برود. گویا اپل با فروش مناسب محصولات خود می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای بخش نمایشگرهای سامسونگ باشد چرا که این شرکت هرساله در حال عرضه‌ی آیفون‌های جدیدی است و گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز از فروش فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

اگر اپل و سامسونگ موفق به اجرای این همکاری شوند، می‌توانیم شاهد پیشرفت بزرگی در این زمینه باشیم. نمایشگرهای LCD که امروزه در اکثر گوشی‌های‌هوشمند استفاده می‌شود از برتری‌های خاص خود نسبت به نمایشگرهای OLED برخوردار هستند اما کاهش قیمت نمایشگرهای OLED و پیشرفت این نوع نمایشگرها باعث شده تا کره‌ی جنوبی و سامسونگ در این بخش بتوانند بهتر از رقیبان خود کار کنند و فعلا این نوع نمایشگرها جز محبوب‌ترین نمایشگرهای موجود قرار گرفته‌اند.

شایعات زیادی در گذشته در مورد این نوع نمایشگرها منتشر شده است. گفته می‌شود شیائومی، پنجمین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند، از ال‌جی برای ساخت این نوع نمایگشرها کمک خواسته‌ و قرار است با این شرکت قراردادی را امضا کند. از طرفی دیگر نکسوس 6P نیز از پنل AMOLED سامسونگ برای خود استفاده کرده است. علاوه‌‌ بر این گوشی‌هایی همچون بلک‌بری Priv و موتورولا Droid Tube 2 نیز از نمایشگر AMOLED برخوردار هستند پس به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری سامسونگ و ال‌جی در این نوع نمایشگرها در حال جواب دادن است. اگر اپل نیز از نمایشگرهای OLED استفاده کند بدون شک می‌توان این انتظار را داشت که نمایشگرهای OLED دیگر مکانی را برای رقابت با LCD باز نخواهند گذاشت و شاهد پیشرفت هرچه سریع‌تر این نوع نمایشگرها خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال