دانشمندان نمایشگرهای OLED با قابلیت پوشیدن ساخته‌اند

جدیدترین دست آوردهای دانشگاه KAIST کره‌ی جنوبی ساخت یک نمایشگر OLED‌ با قابلیت پوشیدن آن‌هم با مقاومت بسیار بالا بوده است. شاید شنیدن چنین خبری با توجه به مشکلات پیرامون نمایشگرهای OLED‌ کمی عجیب باشد. این نوع نمایشگرها به راحتی شکسته می‌شوند و از مقاومت بالایی برخوردار نیستند به همین علت نمی‌توان از آن‌ها در گجت‌های […]

جدیدترین دست آوردهای دانشگاه KAIST کره‌ی جنوبی ساخت یک نمایشگر OLED‌ با قابلیت پوشیدن آن‌هم با مقاومت بسیار بالا بوده است. شاید شنیدن چنین خبری با توجه به مشکلات پیرامون نمایشگرهای OLED‌ کمی عجیب باشد. این نوع نمایشگرها به راحتی شکسته می‌شوند و از مقاومت بالایی برخوردار نیستند به همین علت نمی‌توان از آن‌ها در گجت‌های پوشیدنی استفاده کرد.

با این حال، دانشمندان دانشگاه KAIST کره‌ی جنوبی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها موفق به ساخت نمایشگرهای OLED‌ با قابلیت پوشیدن شده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها، امکان استفاده از این نمایشگرها به جای پارچه وجود دارد و مقاومت آن‌ها نیز بسیار بالا رفته است.

پروفسور Choi Kyung-chul که رهبری تیم سازنده‌ی این نمایشگرها را بر عهده گرفته معتقد است OLEDهای پارچه‌ای دوام بسیار بیشتری نسبت به OLEDهای پلاستیکی دارند و می‌توان از آن‌ها در وسایل مختلفی از جمله وسایل پوشیدنی استفاده کرد. نمایشگرهای OLED ساخته شده توسط این تیم، عمر هزار ساعتی را در حالت استفاده به کاربران تحویل می‌دهد و در حالت عادی نیز عمر ۳۵۰۰ ساعتی برای آن‌ها تخمین زده‌اند. برای مقایسه، پنل‌های استفاده شده در تلوزیون‌های OLED عمر ۶۰ تا ۷۰ هزار ساعتی دارند. فعلا تیم سازنده در مورد استفاده از این محصول به طور تجاری و عرضه‌ی آن صحبتی نکرده و باید منتظر ماند و دید آینده‌ی نمایشگرهای جدید OLED‌‌ به چه شکل خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال