مشخصات گوشی گلکسی A9 Pro سامسونگ با حضور در بنچمارک GFXBench لو رفت

چندی پیش در گزارشی آمده بود که غول کره‌ای تبار صنعت گوشی‌های هوشمند روی گوشی جدید از سری A خود با نام گلکسی A9  پرو کار می‌کند و این گوشی در مراحل توسعه و تولید است. در حالی که در این گزارش از تفاوت آن با نسخه 2016 گوشی گلکسی A9 صحبتی به میان نیامده […]

چندی پیش در گزارشی آمده بود که غول کره‌ای تبار صنعت گوشی‌های هوشمند روی گوشی جدید از سری A خود با نام گلکسی A9  پرو کار می‌کند و این گوشی در مراحل توسعه و تولید است. در حالی که در این گزارش از تفاوت آن با نسخه 2016 گوشی گلکسی A9 صحبتی به میان نیامده بوده؛ چند روز بعد مشخص شد سامسونگ این گوشی را با شماره مدل SM-A9100 روانه کشور هند کرده تا مورد آزمایش قرار بگیرد؛ اما با این وجود بازهم مشخصات آن به عنوان یک راز محفوظ مانده و اعلام نگردید.

حال با ورود این گوشی به بنچمارک معتبر GFXBench برخی از زوایای پنهان آن مشخص شده و می‌توان به مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه مرموز نگاهی انداخت. در لیست مشخصات دستگاه آمده که گلکسی A9 پرو از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل برخوردار خواهد بود. این در حالی است که نسخه 2016 گلکسی A9 دارای نمایشگری 6 اینچی بوده، گلکسی A7 (2016) هم نمایشگری 5.5 اینچی داشته و اگر گلکسی A8 (2016) هم وجود داشته باشد احتمالا نمایشگری 5.7 اینچی خواهد داشت و به همین علت هم وجود نمایشگری 5.5 اینچی برای گوشی گلکسی A9 پرو کمی تعجب آور و دور از انتظار بوده و به همین علت هم نظر ما را نتوانست جلب کند.

gfxbench a9 pro

اگر اندازه صفحه نمایش را در نظر نگیریم، سایر مشخصات گوشی تازه وارد سامسونگ به نظر خوب می‌رسد. یک پردازنده هشت هسته‌ای با هسته‌های کورتکس A72 و فرکانس کاری 1.8 و پردازنده گرافیکی آدرنو 510 که ظاهرا همگی درون یک چیپست اسنپ‌دراگون 652 قرار گرفته‌اند به همراه 4 گیگابایت حافظه رم ( نسخه معمولی گلکسی A9 دارای 3 گیگابایت رم بود)، قدرت و سرعت خوبی را برای کاربران این گوشی دست و پا خواهند کرد.

در لیست منتشر شده بنچمارک آمده که گلکسی A9 پرو دارای دوربین اصلی 15 مگاپیکسلی بوده؛ اما اگر رزولوشن تصاویر گرفته شده توسط این دوربین که 4608 در 3456 پیکسل است را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که این دوربین 15.92 مگاپیکسل یا به عبارتی 16 مگاپیکسلی است. از سوی دیگر این مسئله در دوربین سلفی دستگاه هم تکرار شده و در بنچمارک این دوربین با گرفتن تصاویر 3264 در 2448 پیکسل 7 مگاپیکسلی عنوان شده که دقیق بخواهیم نگاه کنیم 7.99 مگاپیکسلی یا در حالت رند، 8 مگاپیکسلی است. این موضوع نشان می‌دهد که GFXBench هر یک میلیون پیکسل کامل را بعنوان یک مگاپیکسل در نظر می‌گیرد و در غیر اینصورت اعداد را به سمت پایین رند می‌کند. گفتنی است این دوربین دارای فلاش ال‌ای‌دی، فوکوس خودکار و تشخیص چهره بوده و می‌تواند ویدئوهای فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را ضبط کند.

galaxy s6

در هرصورت با هر متر و معیاری که محاسبه کنیم دوربین گلکسی A9 پرو از گلکسی A9 (2016) که دارای سنسوری 13 مگاپیکسلی بود، قدرتمندتر است. باید خاطرنشان کرد که ابعاد ذکر شده برای تصاویر گرفته شده توسط دوربین این دستگاه، نشان از این دارد که سامسونگ از سنسور IMX298 سونی که در گوشی میت 8 هواوی هم استفاده شده بود، برای دوربین اصلی استفاده کرده ؛ اما این مسئله هنوز رسما تایید نگشته است. البته با توجه به اینکه سامسونگ در گذشته هم از سنسورهای سونی برای دوربین گوشی‌های خود استفاده کرده که نمونه بارز آن گلکسی S6 این شرکت است، بنابراین بار اولش نبوده و بر همین اساس هم دور از انتظار نیست که در این گوشی هم اینکار را انجام دهد.

انتظار می‌رود که این گوشی در هفته‌های آینده رونمایی شود که در صورت انجام اینکار، ما در تک‌نیوز اخبار مربوط به آن را پوشش خواهیم داد.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال