مقایسه نتایج بنچمارک نسخه اگزینوس و اسنپ‎دراگون گلکسی S8 منتشر شد

در صورتی که اطلاع ندارید باید بگوییم پرچم‎دارهای جدید شرکت سامسونگ یعنی Galaxy S8 و +S8 با دو چیپست متفاوت وارد بازار شده‎اند یعنی سیستم روی چیپ اگزینوس 8895 خود شرکت سامسونگ و اسنپ‎دراگون 835 کوالکام. سامسونگ بار دیگر به کاربران خود اطمینان داده است که قدرت این دو از نظر عملکرد در یک سطح […]

در صورتی که اطلاع ندارید باید بگوییم پرچم‎دارهای جدید شرکت سامسونگ یعنی Galaxy S8 و +S8 با دو چیپست متفاوت وارد بازار شده‎اند یعنی سیستم روی چیپ اگزینوس 8895 خود شرکت سامسونگ و اسنپ‎دراگون 835 کوالکام.

سامسونگ بار دیگر به کاربران خود اطمینان داده است که قدرت این دو از نظر عملکرد در یک سطح قرار دارد. با این‎حال بهتر است نگاهی به تست‎های بنچمارک صورت گرفته بر روی این گوشی‎ها بیاندازیم که دو چیپست را در تقابل با هم قرار می‎دهند.

چیپست اسنپ‎دراگون کوالکام از هشته‎ هسته‎ی سفارشی کریو 280 در دو کلاستر با سرعت کلاک 2.35 و 1.9 گیگاهرتز بهره می‎برد. از طرف دیگر محصول سامسونگ با نسخه‎ی دوم 4 هسته‎ی بهبودیافته‎ی “M1 “Mangoose دیده می‎شود که سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز داشته و کلاستر دیگر با توان کمتر نیز از 4 هسته‎ی Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز شکل گرفته است. در بخش پردازنده‎های گرافیکی نیز شاهد تفاوت‎هایی هستیم یعنی آدرنو 540 در اسنپ‎دراگون 835 و Mali-G71 MP20 در اگزینوس 8895.

شروع تست‎های بنچمارک با عملکرد در بخش پردازنده است که هر دو مدل قدرت مشابهی را تقریبا نشان می‎دهند.

از نظر بنچمارک GeekBench چیپست اگزینوس 8895 بهتر بوده گرچه اختلاف این دو کم است. بنچمارک قدیمی‎تر GeekBench 3 رای به برتری هسته‎ی 2.35 گیگاهرتزی کریو 280 به نسبت نسل دوم هسته‎های 2.3 گیگاهرتزی Mongoose در تست‎های تک رشته‎ای پردازنده می‎دهد. این امر می‎تواند تا حدی به علت سرعت کلاک بالاتر باشد، اما از نظر ما شرایط محک‎زدن و بنچمارک‎های جدیدتر موارد دیگری را نیز در نظر می‎گیرند. این قضیه کاملا طبیعی است چون هم بخش نرم‎افزاری و هم سخت‎افزاری پیشرفت پیدا می‎کند و نمی‎توانیم در شرایط تست و وظایف مشابه یک عملکرد را همواره در تست‎های قدیم و جدید به دست آوریم.

همین قضیه در بنچمارک ترکیبی AnTuTu دیده می‎شود. AnTuTu 5 به اسنپ‎دراگون 835 امتیازی اندکی بیشتر می‎دهد در حالی‎که AnTuTu 6 اگزینوس 8895 را برنده اعلام می‎کند.

به طور کلی، نظر ما با سامسونگی یکی است که پردازنده‎ها در بین دو چیپست کاملا قدرت مشابهی دارند، با این‎وجود بین پردازنده‎های گرافیکی تفاوت گسترده‎تری دیده می‎شود. Mali-G71 GPU قرار گرفته داخل اگزینوس 8895 به شکل پایداری موفق به تولید چند فریم بیشتر از آدرنو 540 داخل اسنپ‎دراگون 835 است.

با این‎حال، در دنیای واقعی، بازی کردن در هر دو مدل بین‎المللی و مخصوص بازار آمریکای این دو گوشی با تجربه‎ی بی‎نقصی همراه خواهد بود. اگر نرخ فریم‎های نهایی چیزی است که به دنبال آن هستید، می‎توانید با اپلیکیشن گیم لانچر سامسونگ بازی‎ها را در رزولوشن پایین‎تری اجرا یا این‎که بازی‎های قدیمی را مجبور به استفاده از رزولوشن تمام صفحه نکنید. اما در طول مدت‎زمانی که ما با گوشی‎های S8 و +S8 سپری کردیم، واقعا نیاز به انجام هیچ‎گونه تنظیماتی را نداشتم. حتی سنگین‎ترین بازی‎ها از نظر گرافیک به شکل بی‎نقصی خود را با سخت‎افزار گوشی وفق داده و به شکل بی‎نظیری در این دستگاه‎ها اجرا شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال