گلکسی S8 سامسونگ هم ممکن است از درگاه هدفون بی بهره باشد

به نظر می‌رسد که حذف درگاه 3.55 میلی‌متری صدا از آیفون 7 سامسونگ را نیز ترغیب کرده تا به فکر ساخت درگاه هدفون منحصربه‌فرد خود باشد. گزارش‌های رسیده بر این نکته تاکید دارند که سامسونگ سخت در تلاش است تا از درگاه هدفون جدیدی در گلکسی اس 8 استفاده کند. چنین تصمیمی قطعا کاربران را […]

به نظر می‌رسد که حذف درگاه 3.55 میلی‌متری صدا از آیفون 7 سامسونگ را نیز ترغیب کرده تا به فکر ساخت درگاه هدفون منحصربه‌فرد خود باشد. گزارش‌های رسیده بر این نکته تاکید دارند که سامسونگ سخت در تلاش است تا از درگاه هدفون جدیدی در گلکسی اس 8 استفاده کند. چنین تصمیمی قطعا کاربران را در سردرگمی قرار خواهد داد چرا که ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور، هدفون‌هایی که از خروجی 3.55 میلی‌متری استفاده می‌کنند برای برخی از گوشی‌ها بی‌استفاده شوند.

فعلا مشخص نیست که سامسونگ از چه درگاه هدفونی برای گلکسی اس 8 استفاده می‌کند اما منابع کره‌ی جنوبی بر این باورند که حتی USB Type-C نیز درگاه مورد نظر سامسونگ برای ورودی صدا نخواهد بود. در واقع سامسونگ برای رقابت با آیفون اپل می‌خواهد تاجایی که می‌تواند از درگاهی استفاده کند که محصولات اپل نتوانند از آن بهره ببرند. کره‌‌ای‌ها که حالا به عنوان اصلی‌ترین رقیب ساکنان کوپرتینو شناخته می‌شوند، از درگاهی استفاده می‌کنند که تنها دستگاه‌های اندرویدی مجوز استفاده از آن را داشته باشند و دستگاه‌های اپل برای استفاده از هدفون‌های سامسونگ،‌ بدون مجوز باقی بمانند.

سامسونگ امید دارد که با استفاده از درگاهی جدید، دیگر شرکت‌ها را نیز به استفاده از همین درگاه جدید ترغیب کند و پورت لایتنینگ اپل را به عنوان پورتی قدیمی با هدفون‌های نه‌چندان پیشرفته نگه‌دارد. مهندسین سامسونگ قصد ارائه‌ی درگاه صدای جدیدی را داشته که بتواند کیفیت به مراتب بهتری را نسبت به درگاه 3.55 میلی‌متری صدا داشته باشد اما برای رسیدن به چنین هدفی قطعا کار بسیار سختی را خواهند داشت.

بدون شک چنین تغییری نظرات منفی بسیار زیادی را از سوی کاربران می‌تواند داشته باشد. اپل با حذف درگاه 3.55 میلی‌متری صدا انتقادهای بسیار زیادی را دریافت کرد و سامسونگ هم در صورت حذف این درگاه، باید منتظر انتقادهای کاربران و فعالان عرصه‌ی تکنولوژی باشد. سامسونگ فعلا در این مورد اطلاعاتی را منتشر نکرده و قطعا با گذشت زمان می‌توان با اطمینان بیشتری در مورد این موضوع صحبت کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال