سامسونگ تصاویری از پنل OLED تاشوی خود منتشر کرد

شاید نوآوری بعدی در گوشی‌های‌هوشمند را بتوان به نمایشگرهای تاشوی شرکت سامسونگ اختصاص داد و این شرکت قصد دارد قدم‌های خود را فراتر از نمایشگرهای خمیده‌ای که در سری Edge پرچم‌دارانش مشاهده کردیم بردارد و گوشی هوشمند گلکسی X این شرکت، اولین گوشی‌هوشمندی خواهد بود که از نمایشگری تاشو پشتیبانی خواهد کرد و تصاویر منتشر […]

شاید نوآوری بعدی در گوشی‌های‌هوشمند را بتوان به نمایشگرهای تاشوی شرکت سامسونگ اختصاص داد و این شرکت قصد دارد قدم‌های خود را فراتر از نمایشگرهای خمیده‌ای که در سری Edge پرچم‌دارانش مشاهده کردیم بردارد و گوشی هوشمند گلکسی X این شرکت، اولین گوشی‌هوشمندی خواهد بود که از نمایشگری تاشو پشتیبانی خواهد کرد و تصاویر منتشر شده از سوی این شرکت گوشی تاشوی گلکسی X را نشان می‌دهد.

اطلاعات زیادی در مورد این نمایشگر منتشر شده اما می‌دانیم که سامسونگ در ابتدا قصد داشته رزولوشن 4K را برای این صفحه‌نمایش دوست‌داشتنی 5.7 اینچی در نظر بگیرد اما فعلا به رزولوشنی 2560 در 1440 پیسکلی کفایت کرده است. نمایشگر تاشوی این شرکت‌ کره‌ای تبار تنها 0.3 میلی‌متر ضخامت داشته و اگر آن‌را به هر علتی دور هم بپیچید که البته این کار ممکن نخواهد بود، در نهایت به ضخامتی 10 میلی‌متر دست می‌یابید. جالب‌تر می‌شود وقتی بدانید که نمایشگر گوشی گلکسی X سامسونگ، تنها 5 گرم وزن دارد و از وزنی بسیار سبک برخوردار خواهد بود.

در سال‌های اخیر برنامه‌های آزمایشی زیادی را برای ساخت پنل‌های OLED تاشو که بتوانند به شکل‌های متفاوتی تبدیل شوند دیده‌ایم اما هیچ‌کدام از برنامه‌ها به صورت عملی در گوشی‌های‌هوشمند مورد استفاده قرار نگرفتند و حتی نمی‌توان حدس زد که دیگر قطعات گوشی‌ها از جمله باتری و چیپست گوشی به چه شکلی در زیر چنین نمایشگرهایی جای می‌گیرند. حتی تصویر اینکه این نمایشگرها چگونه در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند هم سخت است چراکه دیگر قطعات هم باید به طور کاملی با این نمایشگرها هم‌خوانی داشته باشند.

سامسونگ تصاویری از پنل OLED تاشوی خود منتشر کرد

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فعلا سوال‌های بی‌پاسخ زیادی در مورد نمایشگرهای تاشو وجود دارد و خیلی سخت است بتوان فعلا به آن‌ها پاسخ داد. به‌هر‌حال در روزی که فرق میان دو گوشی را در ویترین‌های مغازه‌ها نمی‌توان تشخیص داد، وجود چنین نوآوری در گوشی‌های‌هوشمند برای شرکت سازنده می‌تواند سود بسزایی را داشته باشد. فعلا باید تا رویداد SID 2016 این شرکت کره‌ای تبار منتظر مانده و ببینیم آیا سامسونگ در گوشی مرموز گلکسی X خود، این ویژگی را قرار می‌دهد یا خیر؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال