سامسونگ تولید تمام چیپست‌های اسنپ‌دراگون 830 را با پردازش 10 نانومتری انحصارا برعهده می‌گیرد

توجه کردید شکل‎گیری شایعات دنیای آینده‎ی تکنولوژی این روزها سریع‎تر است؟ ما با رونمایی از گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ فاصله‎ی زیادی داریم ولی همین الان هم اخبار زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. حالا دامنه‎ی این اخبار به قطعات داخلی این گوشی نیز کشانده شده است. شایعه‎ی جدیدی شکل گرفته است مبنی […]

توجه کردید شکل‎گیری شایعات دنیای آینده‎ی تکنولوژی این روزها سریع‎تر است؟ ما با رونمایی از گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ فاصله‎ی زیادی داریم ولی همین الان هم اخبار زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. حالا دامنه‎ی این اخبار به قطعات داخلی این گوشی نیز کشانده شده است.

شایعه‎ی جدیدی شکل گرفته است مبنی بر این‎که شرکت‎های سامسونگ و کوالکام قراردادی با هم امضاء کرده‎اند که طی آن غول دنیای فناوری کره‎ای به صورت انحصاری سیستم روی چیپ سال بعد کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 830 را تولید کند. علاوه بر این، این چیپ با استفاده از فناوری جدید 10 نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد. البته این ایده قبلا هم در دنیای شایعات مطرح شده بود. و اگر به یاد بیاورید سامسونگ در بهمن‎ماه 1394 اشاره کرده بود که در واقع به سادگی می‎توان فناوری FinFET را به 7 نانومتر کاهش اندازه داد و بنابراین تا قبل از فناوری 5 نانومتری هیچ‎گونه مشکل فنی وجود ندارد.

این فرآیند جدید حاصل همکاری بین دو شرکت، به نظر تحت عنوان FoPLP (Panel Level Package)، خواهد بود و هدف از بین بردن نیاز به بوردهای مدار چاپی برای زیرلایه پکیج مدار است. این امر باعث کاهش هزینه‎های تولید خواهد شد و هم‎چنین کامل کردن پورت‎های I/O و کاهش قطر کلی محصول تولیدی آسان‎تر خواهد بود. نیازی به گفتن نیست که این فرآیند پیشرفته‎تر هم‎چنین باعث می‎شود در بحث توان مصرفی نیز کارآیی بیشتری باشد.

سامسونگ تولید تمام چیپست‌های اسنپ‌دراگون 830 را با پردازش 10 نانومتری انحصارا برعهده می‌گیرد

تمامی این موارد، به همراه دانش گذشته، ظرفیت بیشتری را به منظور استفاده از نوع چیپست در اختیار گلکسی اس 8 می‎گذارد. نیمی از آن از چیپ ساخت خود سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 استفاده خواهد کرد، در حالی‎که نیمی دیگر تکیه بر اسنپ‎دراگون 830 خواهد داشت. اگر شایعات درست باشد، هر دو این چیپست‎ها توسط سامسونگ و براساس فناوری 10 نانومتری ساخته خواهند شد که به صورت بالقوه تفاوت عملکردی بین این دو را به حداقل خواهد رساند. به عبارت دیگر از هر کدام از این دو چیپست در اس 8 استفاده شود، برخلاف پرچم‎دارهای قبلی سامسونگ، عملکرد چیپست‎ها زیاد متفاوت نخواهد بود.

گرچه، رقبا نیز بیکار ننشسته‌اند و شرکت TSMC نیز امیدوار است به موج طراحی‎های 10 نانومتری بپیوندد، بنابراین رقابت همچون سال‎های قبل هیجان‎انگیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال