آیا سامسونگ در گوشی‌های رده پایین خود از پردازنده‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد؟

اخبار دنیای فناوری طی روزهای گذشته با صحبت‎هایی همراه بوده است که شرکت سامسونگ در گوشی‌های رده پایین خود از پردازنده‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد. رئیس این شرکت تراشه‎ساز، آقای Tsai Ming Kai، از صحبت در رابطه با مسائل اخیر مربوط به گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ اجتناب کرد. مدیرعامل مدیاتک در توضیح عدم میل […]

اخبار دنیای فناوری طی روزهای گذشته با صحبت‎هایی همراه بوده است که شرکت سامسونگ در گوشی‌های رده پایین خود از پردازنده‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد. رئیس این شرکت تراشه‎ساز، آقای Tsai Ming Kai، از صحبت در رابطه با مسائل اخیر مربوط به گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ اجتناب کرد. مدیرعامل مدیاتک در توضیح عدم میل به جواب در رابطه با سوال مطرح شده در مورد فبلت سامسونگ اظهار داشت این شرکت کره‎ای از مشتریان مدیا‎تک به شمار می‎رود. این پاسخ نشان می‎دهد که به نظر سامسونگ به نوعی با مدیاتک قراردادی بسته است.

شرکت سامسونگ برای گوشی‎های رده‎پایین خود از چیپ‎هایی استفاده می‎کند که توسط شرکت‎های ناشناسی نظیر Spreadtrum ساخته شده‎اند یا از چیپ‎های ضعیف‎تر یا نسل قدیمی‎تر تراشه‎های اگزینوس خود استفاده می‎کند. به عنوان مثال، مدل ابتدایی گوشی گلکسی J1 (2016) سامسونگ دارای چیپست اگزینوس 3475 است که از یک پردازنده‎ی 4 هسته‎ای با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز به همراه پردازنده‎ی گرافیکی Mali-T720 بهره می‎برد. یک مدل ابتدایی و ساده نظیر این گوشی ممکن است به جای این چیپست از سیستم روی چیپ ساخت مدیاتک استفاده کند.

شایعه شده است که قرارداد سامسونگ با مدیاتک برای استفاده از 10 درصد چیپ‎های رده‎پایین این شرکت است. مدیاتک با ساخت چیپست‎های رده‎بالای Helio اخیرا برای خود شهرتی دست و پا کرده است. از بین این چیپست‎ها می‎توان به Helio X20 و Helio X25 اشاره کرد که از یک پردازنده‎ی 10 هسته‎ای بهره می‎برند. نمی‎توان انتظار داشت که سامسونگ به دنبال استفاده از چیپست‎های رده‎بالای شرکت مدیاتک نیز باشد، چون گوشی‎های رده‎بالای این غول کره‎ای مجهز به بهترین چیپست‎های اگزینوس ساخت خود سامسونگ هستند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال