هدبند هوشمند brainBAND سامسونگ به دنبال شناخت بهتر ضربه مغزی تولید می‌شود

شناخت علائم ضربه مغزی در هنگام تصادفات و صدمات ناگهانی که در حوادث مختلف به مغز وارد می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده و در بسیاری از موارد نیز متوه شدن آنها می‌تواند کاری سخت باشد. حال شرکت سامسونگ به دنبال شناخت بهتر این علائم و همینطور مواردی که می‌تواند در طول زمان بر […]

شناخت علائم ضربه مغزی در هنگام تصادفات و صدمات ناگهانی که در حوادث مختلف به مغز وارد می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده و در بسیاری از موارد نیز متوه شدن آنها می‌تواند کاری سخت باشد. حال شرکت سامسونگ به دنبال شناخت بهتر این علائم و همینطور مواردی که می‌تواند در طول زمان بر روی سر و مغز انسان تاثیر منفی بگذارد، هدبندی هوشمند با نام brainBAND را تولید کرده که می‌تواند کمک بسزایی به محققان نماید.

البته پیش از این ما شاهد به کارگیری تکنولوژی‌ها و ابزارهای مختلفی برای بررسی این موضوع در ورزش‌ها بوده‌ایم. محققین تلاش زیادی داشته‌اند تا با توسعه یک کلاه که همانند ضربه‌گیر عمل می‌کند، بسیاری از موارد این‌چنینی در ورزش‌ها و همینطور آسیب‌هایی که ممکن است آنها به مغز وارد نمایند را کنترل کنند. همچنین امکان انتقال این اطلاعات به پزشکان و مربیان نیز وجود دارد تا نظارت بیشتر و بهتری بر روی افراد وجود داشته باشد.

Samsung's brainBAND to further understanding of concussion2

بهتر است در مورد هدبند هوشمند سامسونگ صحبت کنیم؛ ورزشکاران با پوشیدن این هدبند، امکان کنترل دقیق و لحظه به لحظه مغز خود و فشارهایی که می‌تواند به سر و گردن وارد شود را برای کنترل‌کنندگان فراهم می‌نمایند. لامپ‌ LED قرار گرفته بر روی این کلاه با شدت نیروی وارد شده به سر یا گردن ورزشکاران را با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز نمایش می‌دهد و مربیان می‌توانند به کمک این لامپ، از میزان آسیب‌دیدگی ورزشکار در هنگام ضربات ناگهانی مطلع شده و در صورت نیاز آنها را برای مداوا به بیرون از زمین فرا بخوانند.

البته باید اشاره داشته باشیم که هدبند هوشمند brainBAND برای استفاده‌ی عموم وارد بازار نخواهد شد. این هدبند هوشمند که توسط یکی از متخصصین تغذیه، آقای دکتر اَلِن پیِرس و یکی از طراحان صنعتی، برادِن ویلسون طراحی شده، با هدف بررسی میزان صدمات و فشارهایی که در حوادق مختلف ورزش‌های مختلف می‌تواند به مغز و گردن انسان تولید شود، تولید شده است. هم‌اکنون محققین از این وسیله برای بسیاری از ورزشکاران راگبی استفاده می‌نمایند تا از خطرات و آسیب‌های احتمالی که می‌تواند بر اثر ضربات شدیدی که در این بازی وجود دارد، جلوگیری نماید. بسیاری از آسیب‌ها و ضربات هستند که در هنگام ورزش کردن می‌توانند آسیبی جدی را به انسان وارد نمایند که شاید در آینده نیز باعث تغییر در زندگی آنها شود، اما این آسیب‌ها در همان لحظه توسط دکتر تیم و یا خود فرد قابل بررسی نباشند.

به هر حال تمامی پروژه‌هایی که سامسونگ وارد آن می‌شود به نحوی به کسب درآمد منجر نخواهند شد و شاید بتوانیم تولید هدبند هوشمند brainBAND را نیز یکی از همین موارد بدانیم که سازندگان به منظور پیشرفت علم در حال توسعه و تولید آن هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال