کارت گرافیک NITRO R7 360 توسط شرکت Sapphire معرفی شد

ظهر دیروز شرکت Sapphire از نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی کارت گرافیک AMD R7 360 رونمایی نمود. این کارت میان‌رده، مناسب افرادیست که نه تنها نمی‌توانند پول زیادی برای خرید کارت‌های گران‌قیمت پرداخت نمایند، بلکه می‌خواهند از تکنولوژی‌های جدید گرافیکی جدید ویندوز 10 نیز به صورت کامل بهره‌مند شوند. البته مهم‌ترین ویژگی ویندوز 10، داریکت‌ایکس 12 می‌باشد که […]

ظهر دیروز شرکت Sapphire از نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی کارت گرافیک AMD R7 360 رونمایی نمود. این کارت میان‌رده، مناسب افرادیست که نه تنها نمی‌توانند پول زیادی برای خرید کارت‌های گران‌قیمت پرداخت نمایند، بلکه می‌خواهند از تکنولوژی‌های جدید گرافیکی جدید ویندوز 10 نیز به صورت کامل بهره‌مند شوند. البته مهم‌ترین ویژگی ویندوز 10، داریکت‌ایکس 12 می‌باشد که در دسترس بسیاری از کارت‌های گرافیک می‌باشد و برای آشنایی کامل با نسل جدید این تکنولوژی و همچنین کارت‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید مقاله‌ی قبلی ما در این زمینه را مطالعه نمایید.

شرکت سافایر اذعان داشته که کاربران با خرید کارت گرافیک NITRO R7 360، تنها به ویژگی‌های جدید ویندوز 10 همانند DirectX 12 دسترسی نخواهند داشت، بلکه کاربران با خرید این کارت، می‌توانند از آخرین تکنولوژی‌های شرکت AMD همچون AMD Image quality enhancement، AMD FreeSync، AMD Image quality enhancement، AMD HD Media accelerator، AMD Eyefinity، AMD LiquidVR، AMD PowerTune، AMD VSR، FRTC در کارت‌های رده‌بالا دیده می‌شود نیز بهره‌مند گردند. در کنار اینها، این کارت از قدرت بالاتری نسبت به نسل قبل نیز برخوردار بوده و می‌تواند نتایج قابل توجهی را در تست‌ها و بازی‌ها به دست آورد.

Sapphire NITRO R7 360 graphics card announced 2

به تازگی شرکت AMD نیز با معرفی تکنولوژی‌های گوناگون، عملکرد سیستم را در کار با برنامه‌ها بهتر می‌نماید. یکی از ویژگی‌های جدیدی که کارت گرافیک NITRO R7 360 دارد، پشتیبانی از تکنولوژی AMD APP می‌باشد که می‌تواند سرعت پردازش در رمزگشایی فایل‌های ویدئویی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. این ویژگی جدید در کارهای دیگر همچون فشرده‌سازی فایل‌ها نیز عملکرد خوبی داشته و می‌تواند به کار، سرعت دهد.

کلاک هسته‌ی کارت گرافیک Sapphire NITRO R7 360 با داشتن 768 واحد پردازشگر جریان، 1060 مگاهرتز بوده و سرعت حافظه‌ی آن نیز برابر با 1625 مگاهرتز (6.5 گیگاهرتز به صورت موثر) می‌باشد. همچنین این کارت از 2 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 بهره برده و رابط حافظه‌ی آن نیز 128-بیتی می‌باشد. در مورد مصرف برق نیز باید بدانید که این کارت با مصرف 150 وات برق، آن را از طریق یک کانکتور 6-پین تامین می‌نماید و به اندازه‌ی دو شکاف، بر روی بورد جا می‌گیرد. طبق ایمیلی که وب‌سایت Hexus دریافت کرده، این کارت تنها 170 میلی‌متر اندازه داشته و می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای سیستم‌هایی با اندازه‌ی mini-ITX باشد. خروجی‌های تصویر در این کارت نیز شامل یک پورت HDMI، یک پورت DVI و یک پورت DisplayPort می‌شوند.

Sapphire NITRO R7 360 graphics card announced 3

شاید در نگاه اول تصور کنید که این کارت، نمی‌تواند سیستم خنک‌کنندگی خوبی داشته باشد چرا که شکل ظاهری و اندازه‌ی آن، تفاوت زیادی با محصولات سایر شرکت‌ها دارد. در این مورد باید بدانید که این کارت طراحی بسیار خوبی داشته و گرمای چندانی تولید نمی‌کند. با این حال، در کنار هم قرار گرفتن تکنولوژی‌های ZeroCore Power و PowerTune شرکت AMD، باعث شده‌اند تا دمای کارت تا حد ممکن پایین بیاید. همچنین کاربران قادر خواهند بود به وسیله‌ی تکنولوژی Sapphire Intelligent Fan Control II، علاوه بر نظارت کامل بر روی کارت گرافیک، مطابق میل خود، کارهای مختلفی را بر روی کارت انجام داده و به عنوان مثال در شرایطی که نیاز نیست، سرعت چرخش فن را بر روی 0 قرار دهند. همچنین مهندسین سافایر برای افزایش سرعت عملکرد و بارگذاری اطلاعات در این کارت، از بایوس دوگانه و همینطور legacy BIOS و UEFI BIOS بهره برده‌اند.

هم‌اکنون کارت گرافیک Sapphire NITRO R7 360 در فروشگاه‌های معتبر، در حال عرضه بوده و با قیمتی کمتر از 90 یورو، فروخته می‌شود. این کارت می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای افرادی باشد که می‌خواهند با خرید یک کارت میان‌رده، عناوین مختلف روز را با رزولوشن 1080p اجرا نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال