سافایر کارت گرافیک قدرتمند R9 390 TOXIC را معرفی کرد

همانطور که می‌دانید شرکت بزرگ Sapphire (سافایر) که تنها کارت‌های گرافیک شرکت AMD را تولید می‌کند، توانایی بسیار بالایی در تولید کارت‌های گرافیک مخصوص بازی دارد و حالا سعی کرده تا با معرفی نسخه‌ای جدید از کارت قدرتمند R9 390، باز هم گیمرها را تشنه کند. به تازگی شرکت سافایر این کارت گرافیک قدرتمند را […]

همانطور که می‌دانید شرکت بزرگ Sapphire (سافایر) که تنها کارت‌های گرافیک شرکت AMD را تولید می‌کند، توانایی بسیار بالایی در تولید کارت‌های گرافیک مخصوص بازی دارد و حالا سعی کرده تا با معرفی نسخه‌ای جدید از کارت قدرتمند R9 390، باز هم گیمرها را تشنه کند.

به تازگی شرکت سافایر این کارت گرافیک قدرتمند را با سیستم خنک‌کنندگی VaporX که در آن از فن‌هایی بزرگ به جهت خنک کردن کارت در بهترین حالت ممکن استفاده شده، پیش روی کاربران قرار داده است. در واقع این محصول جدید که از سری کارت‌های TOXIC این شرکت به حساب می‌آید توانایی فوق‌العاده بالایی در پردازش داشته و دلیل آن نیز چیزی نیست جز اورکلاک شدن به صورت کارخانه‌ای تا بالاترین حد ممکن. علاوه بر این، بهترین سیستم خنک‌کنندگی شرکت سافایر نیز برای R9 390 TOXIC نیز به کار گرفته شده است. همچنین سازندگان قصد دارند این کارت گرافیک را برای بازار کشورهای چین، تایوان و هنگ‌کنگ عرضه نمایند.

Sapphire Unveils the Radeon R9 390 TOXIC Graphics Card2

اما بهتر است کمی هم در مورد مشخصات فنی این محصول جدید صحبت کنیم. کلاک هسته این کارت به صورت پایه بر روی 1120 مگاهرتز قرار دارد در حالی که کلاک نسخه مرجع از R9 390 بر روی 100 مگاهرتز تنظیم شده بود. 120 مگاهرتز برای کلاک هسته می‌تواند توانایی پردزاش کارت گرافیک را تا حد زیادی افزایش دهد، پس نباید آن را دست کم بگیرید. در رابطه با سرعت حافظه نیز میزان آن به صورت دست‌نخورده بر روی 6 گیگاهرتز قرار گرفته است.

سیستم خنک‌کنندگی فوق‌العاده توانمند این کارت گرافیک سبب شده تا محصولات خانواده TOXIC شرکت سافایر با دیگر محصولات بازار تفاوت داشته باشند. در این سیستم، هوای گرم از طریق 8 لوله‌ی انتقال حرارت مسی به سوی دو هیت‌سینک بزرگ آلومینیومی هدایت می‌شوند و در نهایت 3 فن بزرگ و 100 میلی‌متری که در تصویر آنها را مشاهده می‌کنید، مسئول خنک کردن هیت‌سینک این کارت گرافیک خواهند بود. برای جلوگیری از آسیب دیدن بورد اصلی کارت نیز یک پوشش آلومینیومی ضخیم در تمامی بخش‌های این بورد قرار گرفته که از انتقال گرما به دیگر بخش‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

کارت گرافیک R9 390 شرکت AMD یکی از بهترین محصولات بازار برای انجام بازی‌های رایانه‌ای به حساب می‌آید، کارتی که بر اساس معماری 28 نانومتری “Grenada” ساخته شده است. تعداد واحدهای پردازشگر جریان (Stram Processors) در این کارت، 2560 واحد می‌باشد و واقعا هیچ مشکلی در اجرای بازی‌ها وجود نخواهد داشت. در رابطه با دیگر بخش‌ها، 64 واحدهای پردازشگر ROP در کنار 160 واحد پردازشگر TMU نیز مسئول پردازش اطلاعات مربوط به رنگ‌ها و باقت‌ها خواهند بود. رابط 512 بیتی این کارت با حافظه‌ی 8 گیگابایتی GDDR5 نیز می‌توانند اجرای بازی‌ها در رزولوشن‌های بالا همچون 2K را بسیار آسان کنند!

هنوز زمان عرضه و قیمت نهایی کارت گرافیک Sapphire Radeon R9 390 TOXIC اعلام نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال