دانشمندان موفق به توسعه روشی جدید برای چاپ و پنهان کردن یک عکس در پشت دیگری شدند

به تازگی محققین مدرسه پلی‌تکنیک لوزان (EPFL) موفق به توسعه روشی جدید برای چاپ تصاویر شده‌اند که به کمک آن می‌توان دو عکس را درست در یک محل چاپ نمود. در حالت عادی که این تصاویر چاپ شده باشند، یکی از عکس‌ها مخفی بوده و دیگری به صورت کامل رویت است و برای اینکه شما […]

به تازگی محققین مدرسه پلی‌تکنیک لوزان (EPFL) موفق به توسعه روشی جدید برای چاپ تصاویر شده‌اند که به کمک آن می‌توان دو عکس را درست در یک محل چاپ نمود. در حالت عادی که این تصاویر چاپ شده باشند، یکی از عکس‌ها مخفی بوده و دیگری به صورت کامل رویت است و برای اینکه شما بتوانید تصویر مخفی‌شده را ببینید، باید عکس را بچرخانید تا عکس دوم نمایان گردد.

شکی نیست که ایده‌ی توسعه این روش از وسایلی که در کودکی همه‌ی ما آنها را دیده‌ایم و با چرخاندن آنها، می‌توانستیم دو تصویر مختلف را مشاهده کنیم، آمده است. اما این روش واقعا پیچیدگی‌های بسیاری دارد و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را با آنچه پیشتر دیده‌اید، مقایسه کرد. برای ایجاد این طرح، محققین نیاز داشتند تا الگوریتمی خاص از دستورات ریاضی را در کنار یک نرم‌افزار توسعه داده و تشخیص دهند که نصاویر از زاویه‌های مختلف به چه صورتی دیده خواهند شد.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت Phys.org منتشر کرده، چاپ این تصاویر و ایجاد این حالت تنها با چاپ کردن تصاویر بر روی کاغذهای متالیکی امکان‌پذیر خواهد بود که البته دلیل آن نیز حالت آینه‌ای داشتن این ورق‌ها می‌باشد. این کاغد می‌تواند با رد کردن نور تابیده‌شده، سایه را از بین برده و این حالت را پدید آورد. زمانی که این ورق‌ها برای آماده‌ی استفاده شدند، می‌توان به کمک نرم‌افزار و یک پرینتر جوهرافشان استاندارد، تصاویر را به صورت دلخواه چاپ نمود.

یکی از محققین EPFL، آقای Roger D. Hersch، معتقد است که روزی از این تکنیک می‌توان برای بهبود امنیت اسناد سری استفاده نمود. همچنین این امکان وجود دارد که از این تکنولوژی در چاپ پول‌ها، کارت‌های اعتباری و اسناد مهم استفاده کرد تا امکان جعل کردن آنها به حداقل برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال