دانشمندان با بازسازی مغز یک دایناسور اطلاعات بسیاری را از این فسیل کشف کردند

دانشمندان برای دسترسی به اطلاعات بی‌سابقه‌ای از دایناسور های تاریخی، مغز یکی از قدیمی ترین آنها را بازسازی کردند. به این ترتیب اطلاعاتی از این فسیل به دست آمد که تاکنون شبیه به آن دیده نشده بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بازسازی مغز یکی از قدیمی ترین دایناسور ها با استفاده از فناوری […]

دانشمندان برای دسترسی به اطلاعات بی‌سابقه‌ای از دایناسور های تاریخی، مغز یکی از قدیمی ترین آنها را بازسازی کردند. به این ترتیب اطلاعاتی از این فسیل به دست آمد که تاکنون شبیه به آن دیده نشده بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بازسازی مغز یکی از قدیمی ترین دایناسور ها با استفاده از فناوری های جدید انجام شد. دانشمندان از طریق این بازسازی دیجیتالی توانستند به برخی عادت های غذایی و حتی چالاکی این موجودات دست پیدا کنند. این دایناسور در۲۰۰ میلیون سال پیش زندگی میکرده و نام آن تکودونتوسور (Thecodontosaurus) بوده است. این دایناسور چاله دندان معروف به دایناسور بریستول یک موجود گیاهخوار و کوچک بوده که در اوایل ژوراسیک وجود داشته است.فسیل های مربوط به این دایناسور نیز در انگلیس و ولز پیدا شده بود.

دانشمندان از طریق بازسازی مغز فسیل این دایناسور به اطلاعات بیشتری در مورد این موجود دست پیدا کردند. در این بازسازی از مدل های سه بعدی سی تی اسکن و روش های تصویربرداری و مدلسازی سه بعدی استفاده شد. آنتونیو بالل، از محققین اصلی این بررسی می گوید: با کمک نرم‌افزارها توانستیم شکل مغز و گوش داخلی را با کمک حفره های موجود در فسیل بازسازی کنیم. تجزیه و تحلیل بازسازی ها نشان می دهد که این موجود با ثابت نگه داشتن سر و چشم و نگاه در حین حرکت یک مغز کاملاً توسعه یافته داشته است. پیش از این تصور می‌شد که این موجود فقط از گیاهان تغذیه می کرده اما به نظر می رسد وی گاهی طعمه ای را نیز شکار می کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال