قاب گوشی سخت‌تر از فولاد ساخته شد!

قاب‌های گوشی هوشمند این روز‌ها برای محافظت از گوشی‌های گران قیمت ما نقش بسیار مهمی را بازی می‌کنند. حالا Jan Schroers مهندس مکانیک دانشگاه Yale آمریکا قابی سبک، باریک ولی محکم‌تر از فولاد ساخته است. البته این قاب هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و برای فروش به صورت عمده تولید نشده، اما احتمالا به زودی باید شاهد عرضه‌ی آن به صورت عمده در بازار‌های آمریکا باشیم.

قاب‌های گوشی هوشمند این روز‌ها برای محافظت از گوشی‌های گران قیمت ما نقش بسیار مهمی را بازی می‌کنند. حالا Jan Schroers مهندس مکانیک دانشگاه Yale آمریکا قابی سبک، باریک ولی محکم‌تر از فولاد ساخته است. البته این قاب هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و برای فروش به صورت عمده تولید نشده، اما احتمالا به زودی باید شاهد عرضه‌ی آن به صورت عمده در بازار‌های آمریکا باشیم.

سازنده‌ی این قاب می‌گوید:

این محافظ 50 برابر محکم‌تر از پلاستیک، 10 برابر محکم‌تر از آلومینیوم و 3 برابر محکم‌تر از فولاد می‌باشد. این یک قاب فوق‌العاده است.

در سال‌های گذشته موسسات و مهندسان زیادی سعی داشتند تا با حالت دادن به شیشه‌های فلزی حجیم (BMG) به این تکنولوژی دست یابند، اما هیچ وقت موفق به ساخت همچین قاب قدرت‌مندی نشدند. اما آقای Schroers در کل روش متفاوتی را برای شکل دادن در پیش گرفت. این روش که شکل دادن ترموپلاستیک نام دارد، شیشه‌های فلزی حجیم به مانند یک پلاستیک تغییر شکل می‌دهند و می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که خواستید در بیاورید. یکی از مزایای این روش نیاز کمتر به انرژی می‌باشد. او بعد از موفقیت در این روش برای تبدیل کردن شیشه‌های فلزی به صورت لایه‌ای تلاش بسیار زیادی را انجام داد و در نهایت موفق شد.

این روش Schroers باعث شده تا بتوان از محصولات او در زمینه‌های صنعتی و تولیدی استفاده شود. حالا او کارخانه‌ی خود را به نام Supercool Metals افتتاح نموده تا محصولات متفاوفتی را در عرصه‌ی تکنولوژی عرضه کند. آنها قصد دارند تا تغییراتی ظاهری هم دراین قاب اعمال کنند. یکی از این تغییرات اضافه‌ کردن دکمه‌های فلزی در گوشه‌ی این قاب‌ها می‌باشد که باعث می‌شود صنعت گوشی‌های هوشمند ضد آب پیشرفته‌تر از گذشته شود. آن‌ها فعلا محصولات خود را به صورت عمده تولید نمی‌کنند و قرار است تا پایان سال 2015 و با بودجه‌ی مناسب و به کمک دانشگاه Yale این محصول را به صورت عمده عرضه کنند. ویدیوی قاب ساخته شده را می‌توانید مشاهده کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/D7lap[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال