داده‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به تشخیص بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه کمک کند

احتمالا برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام گرسنگی، سراغ یخچال رفته و از غذای شب گذشته استفاده کنید. در همین زمان ممکن است حس خوبی به شما دست ندهد و از روی عادت بخواهید احساسات خود را از طریق وب‌سایت‌های اجتماعی با هشتگ‌هایی همچون barf# و sick# به اشتراک بگذارید. شاید خودتان توجه نکنید […]

احتمالا برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام گرسنگی، سراغ یخچال رفته و از غذای شب گذشته استفاده کنید. در همین زمان ممکن است حس خوبی به شما دست ندهد و از روی عادت بخواهید احساسات خود را از طریق وب‌سایت‌های اجتماعی با هشتگ‌هایی همچون barf# و sick# به اشتراک بگذارید. شاید خودتان توجه نکنید اما همین موضوع می‌تواند از ناراحتی شما در مورد غذای مصرف‌شده خبر دهد.

آژانس استاندارد غذایی (FSA) که مسئولیت بررسی بهداشت و امنیت غذایی انگلستان را بر عهده دارد، به دستاوردهای جدید دست پیدا کرده و اعلام داشته که از طریق این هشتگ‌ها و ارسال آنها به FSA، می‌توان به سوء تغذیه کاربران پی برد.

البته باید اشاره داشته باشیم که امنیت غذایی کاربران تنها از طریق هشتگ‌ها و اطلاعاتی که آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، کنترل نمی‌شود. سایر شبکه‌های اجتماعی مشابه با توئیتر همچون فیس‌بوک و اینستاگرام نیز می‌توانند اطلاعاتی این‌چنینی را در اختیار سازمان‌ها، افراد و متخصصان قرار دهند. مورد دیگری که وجود دارد، این است که عادات بد غذایی کاربران نیز از طریق این شبکه‌ها کنترل شده و می‌توان آمار خوبی را در این زمینه نیز داشت. تمامی این اطلاعات و احساساتی که به هر روشی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، این امکان را پیش روی افراد سازمان FSA قرار داده تا آنها، دستورات و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

شبکه‌های اجتماعی این روزها از مهم‌ترین منابع برای آموزش، تحقیق و راهنمایی در مورد عادات بد غذایی، رژیم، سوء تغذیه و حتی ارائه‌ی آموزش‌های لازم هستند و روز به روز نیز به اهمیت آنها افزوده می‌شود. به عنوان مثال، وب‌سایت Yelp که در زمینه‌ی نقد و بررسی رستوران‌ها شهرت زیادی دارد، از سال 2014 تا کنون با ارائه‌ی بررسی‌های مختلف از غذاها و رستوران‌ها مختلف در کنار بیان عادات غذایی کاربران، باعث شده تا متخصصان تغذیه توجه بیشتری به نزدیک به 900 نوع مختلف از غذاها و عادات مصرف‌کنندگان داشته باشند. اوایل سال جاری نیز در طرحی با نام nEmesis، کاربران اطلاعاتی در مورد غذاهای مسموم رستوران‌های مختلف آمریکا را با هشتگ upsetstomach# (به معنی ناراحتی معده) به اشتراک می‌گذاشتند که در نتیجه‌ی آن، حدود 480 رستوران در این زمینه شناسایی شد.

طبق گفته‌های Poppy، هدف اصلی سازمان FSA در مورد بررسی این هشتگ‌ها، داشتن کنترلی کامل بر روی استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. هر چند می‌توان اشاره کرد که بسیاری از افراد هستند که از این شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند که خب در این مورد، باید اشاره کنیم که مبنای مشکلات غذایی کاربران از نگاه سازمان FSA، شبکه‌های اجتماعی نیستند و این شبکه‌ها تنها به عنوان ابزارهایی کمکی استفاده می‌شوند. به هر حال، تا کنون به کارگیری نتایج این شبکه‌ها، پیامدهای بسیار خوبی را به همراه داشته و محققان تلاش زیادی را در مورد بهبود این شرایط دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال