رونمایی سونی از اکسپریا Ear، اکسپریا Eye، اکسپریا Projector و اکسپریا Agent

سونی در کنگره جهانی موبایل امسال کنفرانس بسیار کوتاهی داشت و در همین زمان نیز محصولات بسیار زیادی را معرفی نمود. در کنار معرفی گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی Xperia X، این غول ژاپنی، وسایل جانبی بسیار زیاد دیگری را نیز معرفی نمود که می‌توانست بسیار جذاب باشد چرا که توضیحات در مورد آنها بسیار کم بود. […]

سونی در کنگره جهانی موبایل امسال کنفرانس بسیار کوتاهی داشت و در همین زمان نیز محصولات بسیار زیادی را معرفی نمود. در کنار معرفی گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی Xperia X، این غول ژاپنی، وسایل جانبی بسیار زیاد دیگری را نیز معرفی نمود که می‌توانست بسیار جذاب باشد چرا که توضیحات در مورد آنها بسیار کم بود. همینطور باید بگوییم که تنها یکی از این وسایل یعنی Xperia Ear یک وسیله‌ی واقعی می‌باشد و دیگر محصولاتی که این شرکت معرفی نموده، تنها طرح‌هایی مفهومی هستند که احتمالا در آینده بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد. به هر حال این کار سونی واقعا غیر قابل درک است. بهتر است به معرفی این محصولات جدید بپردازیم:

Xperia Ear

همانطور که از نامش پیداست، این وسیله‌ی کوچک را باید در گوش خود جای دهید، اما سونی نمی‌خواهد که تنها اینطور باشد و یک هندزفری ساده را معرفی کند. به همین جهت این امکان وجود دارد که کاربران بخواهند کاری فراتر از آنچه که مشاهده می‌کنید با این محصول انجام داده و به کمک Xperia Ear از تماس‌های دریافتی، پیام‌های کوتاه، وضعیت آب‌وهوا، ترافیک، تقویم و همینطور گزارش اخبار نیز مطلع گردند. در واقع این امکان برای کاربران وجود دارد تا بتوانند از تمامی مواردی که ذکر شد، به صورت زنده و از طریق همین دستگاه، مطلع گردند.

gsmarena_002

همچنین سازندگان اشاره داشتند که Xperia Ear با داشتن استاندارد IPX2 و مقاوم بودن در آب، می‌تواند از طریق بلوتوث و یا NFC به گوشی‌هوشمند شما متصل گردد و باتری آن نیز به شکلی طراحی شده که می‌تواند یک روز کامل را در استفاده به صورت تمام‌وقت، دوام بیاورد.

Xperia Eye

از نام این گجت جدید نیز پیداست که کار آن چیست. این محصول در واقع یک دوربین کوچک است که می‌تواند با قرار گرفتن در قسمت جلویی لباس کاربران، کار یک دوربین اکشن (دوربین‌هایی که به صورت زنده همه‌چیز را ضبط می‌کنند) را انجام دهد. هر چند به نظر نمی‌رسد که سونی بخواهد این محصول جدید را با این شکل وارد بازار کند. همینطور باید اشاره داشته باشیم که این دوربین به یک لنز کروی و 360 درجه برای بیشتر شدن زاویه‌ی دید مجهز شده تا محیط اطراف را بتواند ضبط نماید.

gsmarena_003

مدیران سونی اعلام کرده‌اند که این محصول به اندازه‌ی کافی هوشمند طراحی شده که بتواند از دستورهای صوتی نیز پشتیبانی نماید و علاوه بر آن، می‌تواند بدون نیاز به لمس کردن کار کند. برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند همانند سیستم تشخیص لبخند نیز در این دوربین قرار گرفته است. هنوز مدیران سونی اطلاعات درستی در مورد مشخصات فنی این دوربین مشخص منتشر نکرده‌اند.

Xperia Projector

این وسیله یکی از همان گجت‌هاییست که سونی هیچ اطلاعات درستی را از آن در اختیار کاربران قرار نداده است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پروژکتور جدیدی که سونی طراحی کرده، ظاهری استوانه‌ای شکل داشته و درست در محلی که می‌خواهید تصویر و یا تصاویر مورد نظر بر روی آن بیفتند قرار می‌گیرد.

gsmarena_004

از ویدئوهایی که سونی در این زمینه منتشر کرده نمی‌توان گفت که با محصولی قدرتمند روبه‌رو هستیم و اینطور که ما از این ویدئو متوجه شدیم، شدت روشنایی این پروژکتور حداکثر 500 لومن خواهد بود اما باز هم باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی در این مورد و مشخصات فنی این پروژکتور باشیم. هر چند، در تصویر قرار گرفته نیز کاملا مشخص است که این پروژکتور از سیستمی لمسی نیز استفاده می‌کند که می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد.

Xperia Agent

آخرین محصولی که سونی در MWC 2016 از آن پرده برداشته، Xperia Agent نام داشته که ظاهری گلدانی‌شکل دارد. این محصول به دوربینی متحرک و با توانایی چرخش، صفحه‌نمایشی لمسی و سیستم فرمان صوتی مجهز شده و به نظر می‌رسد که هدف اصلی از تولید آن، ایجاد یک هاب برای اتوماسیون خانه‌ها می‌باشد. در ویدئوی منتشر شده از این دستگاه ما حتی شاهد روشن کردن چراغ‌های خانه توسط آن نیز هستیم. همچنین می‌توان این گجت را بخشی از برنامه‌ی IoT در نظر گرفت.

gsmarena_005

به هر حال به جز Xperia Ear که پیشتر سونی آن را تولید کرده است، دیگر محصولاتی که مشاهده می‌کنیم، هنوز در مرحله‌ی مفهومی و آزمایشی به سر می‌برند. اما تصور می‌کنید که سونی تا چه اندازه در MWC 2016 موفق بوده است؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال