گزارش: اکسپریا X پرمیوم سونی با نمایشگری HDR از راه خواهد رسید

اسفند سال گذشته بود که شرکت سونی با سری گوشی‎های Z خود به دنبال معرفی سری جدید گوشی‎های Xperia X، Xperia X Performance و Xperia XA خداحافظی کرد. و حالا به نظر می‎رسد که یک عضو جدید به خانواده‎ی X در آینده‎ای نزدیک اضافه خواهد شد. صحبت ما در رابطه با گوشی‎ Xperia X Premium […]

اسفند سال گذشته بود که شرکت سونی با سری گوشی‎های Z خود به دنبال معرفی سری جدید گوشی‎های Xperia X، Xperia X Performance و Xperia XA خداحافظی کرد. و حالا به نظر می‎رسد که یک عضو جدید به خانواده‎ی X در آینده‎ای نزدیک اضافه خواهد شد.

صحبت ما در رابطه با گوشی‎ Xperia X Premium است، که بر طبق یک شایعه‎ی جدید قرار است دنباله‎روی گوشی Z5 Premium سال گذشته باشد. این دستگاه به خصوص اولین گوشی‎ هوشمند همراهی بود که یک صفحه‎ی نمایش توانا برای نشان دادن محتویات 4K داشت، و اگر این گزارش درست باشد تفاوت اصلی گوشی X Premium هم در صفحه‎ی نمایش آن خواهد بود.

به عبارت دیگر، گفته می‎شود که این گوشی یک صفحه‎ی نمایش HDR خواهد داشت، چیزی که برای اولین بار در جهان موبایل رخ می‎دهد (ولی روز به روز در تلویزیون‎ها بیشتر می‎شود). معنای این حرف این است که این صفحه‎ی نمایش قادر به نشان دادن 1.07 میلیارد رنگ خواهد بود، در مقایسه با عمق رنگی 16.8 میلیونی که هر کدام دیگر از دستگاه‎های موبایل پیشرفته‎ای که در بازار هستند، در اختیار دارند.

گوشی Xperia X Premium همچنین ظاهرا قرار است دارای یک سرعت رفرش شدن 120Hz، نسبت کنتراست 2,000:1 باشد و روشن‎ترین پنل صفحه‎ی نمایشی را خواهد داشت که در یک گوشی موبایل دیده شده است. میزان “روشنایی رنگ سفید” آن 1,000 nits خواهد بود و این مقدار تا 1,300 nits هم افزایش خواهد یافت که به نسبت چیزی که در گلکسی اس 7 می‎بینیم یعنی مقدار 539 nits، بیشتر از دو برابر است.

این گوشی باید دارای تراشه‎ی اسنپ‎دراگون 820 شرکت کوآلکوم به همراه 3 گیگ رم باشد. یک پورت USB Type-C هم خواهد داشت. گرچه هنوز زمان رونمایی از این گوشی مشخص نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال