دانشگاه استنفورد از یک پوست هوشمند که روی دست اسپری میشود رونمایی کرد

محققان نوعی پوست هوشمند ساخته اند که با اسپری کردن روی دست می تواند با استفاده از هوش مصنوعی کاربردی شبیه کیبورد داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد یک پوست مصنوعی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده آن. که امکان درک و تفسیر حرکات دست را خواهد داشت. […]

محققان نوعی پوست هوشمند ساخته اند که با اسپری کردن روی دست می تواند با استفاده از هوش مصنوعی کاربردی شبیه کیبورد داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد یک پوست مصنوعی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده آن. که امکان درک و تفسیر حرکات دست را خواهد داشت. بدین ترتیب با اسپری کردن آن روی دست می توان از آن به عنوان کیبورد برای تایپ کردن استفاده کرد. در این پوست از ماده زیست سازگار استفاده شده است و با اسپری روی پوست دست مانند یک ضد آفتاب خواهد بود. از جمله کاربردهای این پوست جدید می توان به لمس اشیا و شناسایی آنها و یا تایپ بدون کیبورد اشاره کرد.

ژان بائو، استاد دانشگاه شیمی و از محققان دانشگاه استنفورد در این مطالعه می گوید: تشخیص نحوه حرکت دست یا انگشت بطور دقیق از طریق نانوسیم های موجود در شبکه توری انجام می شود. در حین حرکت این نانوسیم ها فشرده شده و باعث تغییر رسانایی الکتریکی شبکه می شوند. سپس این تغییرات اندازه گیری و تفسیر می‌شود.

این پوست مصنوعی علاوه بر استفاده برای کنترل گوشی و لپ تاپ در آینده می تواند در سیستم های واقعیت مجازی نیز بکار رود. بطوری که دیگر نیازی به استفاده از دستکش های مخصوص پلتفرم ها و یا کنترلرهای بزرگ نخواهد بود.

در مقاله ای که دانشمندان استفورد در این زمینه منتشر کرده اند آمده است: در حال حاضر بسیاری از پوست های هوشمند و یا دستکش های الکترونیکی امکان استفاده از یادگیری ماشینی وجود دارد. بنابراین می توانند با درک حرکات دست شناسایی اشیا و یا ژست های حرکتی را تقلید کنند. محققان سازنده این پوست جدید می گویند محصول آنها بر خلاف دیگر پوست های الکترونیکی ضخامت کمتری داشته و آسانتر مورد استفاده قرار میگیرد.

ماده ای که در اسپری استفاده شده است نوعی نانومش با خاصیت کشسانی است که می تواند همراه با دست به حالت های مختلف تغییر شکل دهد. در این ماده حسگرهای ریز الکترونیکی قرار داده شده است و می توانند تمامی حرکات دست را شناسایی کنند. این حرکات پس از شناسایی برای سیستم هوش مصنوعی برای تفسیر ارسال میشود. با استفاده از یادگیری ماشینی امکان شخصی سازی نانومش برای هر کاربر وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال