سرعت اینترنت استارلینک در ایالات متحده با کاهش چشمگیر مواجه شد

اطلاعات اخیر نشان می دهد استارلینک در ایالات متحده با کاهش سرعت اینترنت مواجه شده است. این در حالی است که اسپیس ایکس همچنان به افزایش تعداد ماهواره های خود در مدار زمین و تعداد کشورهای تحت پوشش ادامه می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات منتشر شده در وبسایت Starlinkstatus […]

اطلاعات اخیر نشان می دهد استارلینک در ایالات متحده با کاهش سرعت اینترنت مواجه شده است. این در حالی است که اسپیس ایکس همچنان به افزایش تعداد ماهواره های خود در مدار زمین و تعداد کشورهای تحت پوشش ادامه می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات منتشر شده در وبسایت Starlinkstatus نشان می دهد اکنون کشورهای زیادی امکان دسترسی به اینترنت استارلینک را دارند. همچنین داده های مربوط به کاربران فصل اول ۲۰۲۲ نیز در این وبسایت به نمایش گذاشته شده است.

 این اطلاعات شامل نمایش سرعت دانلود و آپلود و پینگ نیز هست. در گزارش های منتشر شده از اطلاعات ۷۴ ایستگاه استفاده شده است که هر ایستگاه به هزاران کاربر سرویس می دهد. طبق این اطلاعات سرعت دانلود کاربران در ایالات متحده ۷۵ مگابیت بر ثانیه است و سرعت آپلود نیز حدود ۱۰ مگابایت بر ثانیه گزارش شده است که در مقایسه با سرعت آن نسبت به گزارش های سال گذشته می توان نتیجه گرفت که سرعت دانلود و آپلود با کاهش شدید مواجه شده است.

سرعت اینترنت استارلینک و کاهش آن تنها در ایالات متحده رخ نداده است و کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان نیز دچار چنین کاهشی بوده اند. به طوری که سرعت دانلود و آپلود در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷۶ و ۳۴ مگابیت بر ثانیه گزارش شده بود. این در حالی است که امسال این ارقام به ۱۴۷ و ۱۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

امکان دارد کاهش سرعت اینترنت استارلینک در جهان جهان با افزایش کاربران ارتباط داشته باشد. اما از طرفی با توجه به افزایش تعداد ماهواره دیگر نباید شاهد افت سرعت باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال