استفاده کنندگان از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در روسیه جریمه می شوند

روسیه اعلام کرده کلیه افراد و شرکت‌هایی که از سرویس اینترنت ماهواره ای غربی استارلینک استفاده کنند جریمه خواهند شد. مجلس دومای این کشور در حال تصویب قوانینی است تا بتواند استفاده از اینترنت غربی در این کشور را ممنوع کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لایحه جدید دومای روسیه پیشنهاد جریمه […]

روسیه اعلام کرده کلیه افراد و شرکت‌هایی که از سرویس اینترنت ماهواره ای غربی استارلینک استفاده کنند جریمه خواهند شد. مجلس دومای این کشور در حال تصویب قوانینی است تا بتواند استفاده از اینترنت غربی در این کشور را ممنوع کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لایحه جدید دومای روسیه پیشنهاد جریمه افراد و شرکت‌هایی را داده است که از سرویس های اینترنت ماهواره ای غربی استفاده کنند. براساس گزارش های خبرگزاری روسی Popular Mechanics استفاده کنندگان از سرویس اینترنت غربی احتمالاً بین ۱۰ تا ۳۰ هزار روبل جریمه خواهند شد.

هدف از وضع این قانون در روسیه، احتمال دور زدن در سیستم اقدامات عملیاتی و جستجو در این کشور است. زیرا نهاد قانون گذاری کشور معتقد است دسترسی به اینترنت ماهواره ای ممکن است بر سیاست های کشور در نظارت بر استفاده از اینترنت و ارتباطات موبایل تاثیر بگذارد.

روسیه پیش از این نیز روشهای کنترلی سختگیرانه ای را روی رسانه‌ها و ارتباطات داشته و کلیه ترافیک اینترنت در این کشور باید از طریق مسیرهای مربوط به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی رصد شود. از طرفی اسپیس ایکس در روسیه به عنوان رقیبی برای حوزه فضایی این کشور محسوب می‌شود. دیمیتری روگازین، رئیس حوزه فضایی این کشور بارها حمایت های مالی از شرکت اسپیس ایکس توسط وزارت دفاع آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است. این کشور در حال حاضر روی سرویس اینترنت ماهواره ای شبیه استارلینک به نام Sphere فعالیت می کند. البته هنوز جزئیات دقیقی در مورد این پروژه عنوان نشده  است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال