استارلینک دیش های جدیدی را برای محیط های گرم و سرد آزمایش می‌کند

اسپیس ایکس در پروژه استارلینک ماهواره جدیدی را با دوام بیشتر در محیط های گرم و سرد عرضه خواهد کرد. طبق درخواست جدید این شرکت از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا FCC بشقاب زمینی ثابت اسپیس ایکس پس از دریافت مجوز می تواند وارد بازار شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به […]

اسپیس ایکس در پروژه استارلینک ماهواره جدیدی را با دوام بیشتر در محیط های گرم و سرد عرضه خواهد کرد. طبق درخواست جدید این شرکت از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا FCC بشقاب زمینی ثابت اسپیس ایکس پس از دریافت مجوز می تواند وارد بازار شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از وب سایت PCMag، درخواست اسپیس ایکس برای مجوز پیاده سازی ایستگاههای زمینی ثابت با عملکرد بالا با نام ترمینال های HP در FCC ثبت شده است. طبق این درخواست مدل جدید دیشهای اسپیس ایکس در مقایسه با سایر ترمینال های کاربری دوام بیشتری در برابر محیط‌های ناملایم دارد. به عنوان مثال در هنگام کارکرد در دمای بالاتر یا پایین تر میتواند قابلیت ذوب برف و یخ را داشته باشد. همچنین دوام بیشتری در برابر سیکل حرارتی خواهد داشت.

اسپیس ایکس تلاش دارد تا بتواند تاییدیه درخواست خود را دریافت کند تا از طریق آن سرویس دهی به مناطق چالش‌برانگیز نیز شروع شود. ایلان ماسک گفته است این مجوز به نفع مردم بوده زیرا امکان استفاده از کلاس جدید از تجهیزات زمینی را برای سیستم ماهواره ای فراهم خواهد کرد که ضمن آن دامنه دسترسی به سرویس‌های پهن باند نیز در ایالات متحده افزایش خواهد یافت.

 در حال حاضر ترمینال های این شرکت نمی‌توانند دمای بالاتر از ۵۰ درجه را تحمل کرده و خاموش می شوند. البته تحمل دمایی ترمینالهای جدید هنوز اعلام نشده است. اما احتمالا نسبت به مدل های قبلی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. از طرفی اسپیس ایکس مشخص نکرده که این ترمینالها در اختیار کاربران خانگی نیز قرار خواهد گرفت یا فقط برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است.

 از طرفی داده های منتشر شده نشان می دهد تاکید بیشتری برای کاربران تجاری در عرضه و استفاده از این محصول شده است. البته به گفته اسپیس ایکس دو نسخه از این ترمینال ها ارائه خواهد شد که تنها از لحاظ نرم افزاری و حداکثر سیکل عملکرد با هم تفاوت خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال