تمرینات قدرتی می‌توانند راه حلی برای درمان اضطراب و افسردگی باشند

مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب تمرینات قدرتی و هوازی به همراه داروهای درمانی در آینده یکی از ترکیبات مهم برای درمان علائم اضطراب و افسردگی خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه اخیر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در صورتی که تمرینات قدرتی و استقامتی به صورت ترکیبی مورد […]

مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب تمرینات قدرتی و هوازی به همراه داروهای درمانی در آینده یکی از ترکیبات مهم برای درمان علائم اضطراب و افسردگی خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه اخیر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در صورتی که تمرینات قدرتی و استقامتی به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند در درمان اضطراب و افسردگی مفید باشد.

به گفته محققان اکنون شواهدی در دست است که نشان می‌دهد می‌توان درمان‌های جایگزین را به جای روش‌های درمانی مرسوم استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند باعث بهبود جنبه‌های سلامتی افراد شوند از طرفی مزایای سلامتی مربوط به تمرینات ورزشی و قدرتی نیز از پیش مشخص شده است در این تمرین ها با ایجاد یک نیروی تکراری با یک وزن باعث ایجاد واکنش تمرینی در بدن می‌شوند.

البته هنوز آثار بالقوه تمرینات قدرتی و مکانیزم‌های محتمل روان زیست شناختی روی درمان علائم اضطراب و افسردگی به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفتند. مطالعات قبلی که در این زمینه روی یک نمونه جمعیتی اندک انجام شده است نشان می‌دهد تمرینات قدرتی به طور واقعی می‌تواند علائم و اختلالات اضطراب و افسارگی را درمان کرده و خود اختلالات را نیز کمتر کند.

در حالت کلی تمرینات قدرتی با استفاده از برخی مکانیزم‌های مشترک با تمرینات هوازی باعث ایجاد تاثیرات مثبت روی خلق فرد خواهد شد. بنابراین می‌توان ترکیبی از تمرینات قدرتی و هوازی را برای درمان علائم مشکل ساز روانی به کار برد. به گفته محققان نتایج به دست آمده نقطه شروعی برای ارزیابی مزایای این تمرینات در نمونه‌های بالینی محسوب می‌شود. در حال حاضر کلیه درمان های مرسوم نتیجه بخشی قطعی و دائمی ندارند و به همین دلیل ممکن است درمان های با مرکزیت تمرین های قدرتی و مکانیزم های آن بتواند جایگزین این درمان ها شده و از طریق آن بتوان درمان های خلقی را نیز انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال