پرتاب موفقیت آمیز دسته پانزدهم از ماهواره های استارلینک

اسپیس ایکس توانست در طول یک هفته دسته پانزدهم از ماهواره های خود مربوط به ماموریت استارلینک را به مدار زمین ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فالکون ۹ که پیش از این نیز استفاده شده بود توانست ماهواره های جدید استارلینک را از پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال به مدار […]

اسپیس ایکس توانست در طول یک هفته دسته پانزدهم از ماهواره های خود مربوط به ماموریت استارلینک را به مدار زمین ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فالکون ۹ که پیش از این نیز استفاده شده بود توانست ماهواره های جدید استارلینک را از پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال به مدار زمین حمل کند. در پایان نیز فرود راکت روی دریا نشان داد که پرتابهای اسپیس ایکس همگی با موفقیت انجام شدند.

اسپیس ایکس برای دریافت بوستر فالکون 9 ،کشتی های بزرگی را با نام “فقط دستورالعمل ها را بخوان” در اقیانوس اطلس مستقر کرده بود. ۹ دقیقه پس از پرتاب بوستر فالکون روی این کشتی فرود آمد.

اسپیس ایکس پرتاب را با یک روز تاخیر انجام داده بود زیرا منتظر بهبودهایی در وضعیت هوا بوده است. پیشتر هواشناسی در مورد وجود ابرهای کولوموس در آسمان ساحل فلوریدا هشدار داده بود. پس از پرتاب موفقیت آمیز اسپیس ایکس دومین پرواز این بوستر و شصت و سومین بازیابی فالکون با موفقیت انجام گرفت. همچنین این پرتاب، نوزدهمین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ است و برای فالکون ۹ نیز ۹۶ امین پرواز محسوب می شود. بیشترین رکورد پرتاب مربوط به سال ۲۰۱۸ با ۲۱ ماموریت پرتاب بوده است و این شرکت قرار است این رکورد را بشکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال