رونمایی رسمی Solun Technologies ازپیشرفته‌ترین هدست‌واقعیت‌مجازی جهان با نام Solon Q

همزمان با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اولین چیزیست که پیش از هر چیزی دیگری به ذهن سازندگان می‌رسد. البته در اصل هم باید همینطور باشد چرا که حالا واقعیت مجازی به جایگاهی رسیده که می‌تواند آینده‌ی بسیاری از تکنولوژی‌ها را دگرگون سازد. حالا شرکت Sulon Technologies سعی کرده تا این […]

همزمان با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اولین چیزیست که پیش از هر چیزی دیگری به ذهن سازندگان می‌رسد. البته در اصل هم باید همینطور باشد چرا که حالا واقعیت مجازی به جایگاهی رسیده که می‌تواند آینده‌ی بسیاری از تکنولوژی‌ها را دگرگون سازد.

حالا شرکت Sulon Technologies سعی کرده تا این تکنولوژی را بیش از پیش جلو برده و یک قدم به آینده نزدیک‌تر شود و همانطور که انتظار آن می‌رفت، در این کنفرانس شاهد معرفی پیشرفته‌ترین هدستی که تا کنون ساخته شده است، بودیم. این هدست که Solun Q نام دارد، اولین هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌باشد که توانایی انجام محاسبات فضایی را داشته و به صورت کاملا بدون سیم نیز تولید شده است.

این هدست که با همکاری شرکت AMD تولید شده، می‌تواند دریچه‌ای جدید از این تکنولوژی به آینده این صنعت باشد و اطلاعاتی که یکی از مدیران این شرکت در مورد این هدست در برابر بیش از 650 خبرگزاری رسمی مختلف از سراسر جهان در اختیار کاربران قرار داده‌اند، تکنولوژی‌های به کار رفته در این هدست را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد.

هدست جدید Solun Q بر اساس زبان طراحی “Wear and Play” تولید شده و این یعنی کاربران بدون هر چیز اضافی می‌توانند از هدست استفاده کرده با دنیای بیرونی ارتباط برقرار نمایند. با وجود این هدست دیگر نیازی نیست تا کاربران در مورد قدرت هدست و سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها و یا اپلیکیشن‌ها، نگران باشند. هیچ وسیله‌ی اضافی و یا خارجی برای استفاده از این هدست نیاز نیست و کاربران تنها باید با قرار دادن این هدست بر روی سر خود، وارد دنیای مجازی شوند.

یکی دیگر از مواردی که سبب شده تا این هدست را پیشرفته‌ترین هدست تولید شده تا کنون معرفی نماییم، این است که این محصول از هر دو تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی می‌نماید و این کار نیز به لطف واحد پردازشگر فضایی قرار گرفته در Sulon Q میسر شده است. در واقع این واحد پردازشگر یک کامپیوتر فضایی و نوآورانه می‌باشد که هر دو این تکنولوژی‌ها را با یکدیگر ترکیب نموده و علاوه بر شبیه‌سازی دنیای تحت موضوع واقعیت مجازی، می‌تواند دنیای واقعیت افزوده را نیز پیش روی کاربران قرار دهد.

این واحد پردازشگر فضایی با ویندوز 10 نیز به صورت کامل تطابق داشته و می‌تواند از رابط‌ محاسبات هولوگرافیک، این امکان را برای کاربران میسر کند که در اتاق پذیرایی خود قرار گرفته و خود را در میان آدم‌های فضایی و با زاویه‌ی دید وسیع 110 درجه‌ای ببینند.

اما حالا می‌خواهیم به موردی اشاره کنیم که شاید پیشتر به آن توجه نکرده باشید. اگر شما هدست را بر روی سر خود قرار داده و از وارد دنیای واقعیت مجازی شوید، نیاز به تحرک دارید. در این دنیای شبیه‌سازی شده کاربران باید در صورت لزوم راه بروند، اما آیا تصور کرده‌اید که این موضوع چگونه توسط مهندسین برطرف شده است؟! در این مورد باید اشاره کنیم که سیستم تغییر مسیر فضایی به کار رفته در هدست Sulon Q با به کارگیری ترفندهای ادراکی، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتونند این کار را بدون هیچ مشکلی انجام داده و در دنیای شبیه‌سازی شده به صورت نامحدود حرکت کنند. با پیشرفته‌تر شدن این تکنولوژی، حالا این امکان برای کاربران وجود دارد تا بتوانند به هر سیاره‌ای که دوست دارند، رفته و حتی در سطح آن نیز قدم بردارند.

در رابطه با همکاری شرکت AMD با کمپانی Sulon Technologies، این هدست به پردازنده‌ی قدرتمند FX-8800P با مصرف برق 35 وات مجهز شده و برای کارت گرافیک نیز سازندگان از یکی از کارت‌های گرافیک سری Radeon R7 از معماری جدید GCN استفاده کرده‌اند که قدرتی برابر با کنسول‌های نسل هشتم را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. توانایی پردازش همزمان تمامی هسته‌های پردازشگر پردازنده و کارت گرافیک در سیستم معماری همگن (HSA) که از معماری‌های انقلابی شرکت AMD به حساب می‌آید، باعث شده تا توان پردازشی و عملکرد دستگاه نیز تا حد قابل توجهی افزایش پیدا نماید. وجود این سیستم نه تنها به عملکرد بهتر هدست و توان پردازشی بالاتر آن کمک می‌کند، بلکه با رابط‌های تکنولوژی و بسترهای برنامه‌نویسی مختلفی همچون DirectX 12 و Vulkan نیز به شکل قابل توجهی بهینه شده و امکان اجرای بازی‌های مختلف با رزولوشن 2K را در نمایشگر OLED این هدست و بدون هیچ مشکلی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، هدست Sulon Q به تکنولوژی LiquidVR شرکت AMD مجهز شده تا تجربه‌ی بهتری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پیش روی کاربران قرار بگیرد.

در مورد سیستم صوتی نیز باید اشاره داشته باشیم که سازندگان از تکنولوژی AstoundSound که امروزه در بهترین و بزرگ‌ترین استدیوهای بازی‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره برده‌اند تا کیفیت صدای فوق‌العاده با کیفیتی در اختیار کاربران قرار بگیرد. در واقع تمام تلاش مهندسین این شرکت بر این بوده تا سیستم صوتی نیز به اندازه‌ی کافی قدرتمند و پیشرفته باشد تا نیازی به سیستم‌های بیرونی وجود نداشته باشد. از دیگر مشخصات فنی این هدست نیز می‌توان به وجود هارد جامد 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR3، بلوتوث 4.1 و … اشاره نماییم. نرم‌افزار Project Dragon مایکروسافت نیز به منظور بهینه بودن و افزایش قابلیت‌ها در زمینه واقعیت مجازی به این هدست اضافه شده تا کاربران بتوانند حداکثر استفاده را از این محصول قدرتمند ببرند.

هدست جدید و پیشرفته Sulon Q که به تازگی توسط سازندگان معرفی شده، این امکان را فراهم می‌آورد تا قیمت این تکنولوژی و هدست‌هایی که در زمینه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تولید می‌شوند، تا حد زیادی کاهش نماید. ترکیب کردن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با یکدیگر سبب شده تا پیشتر هیچ محصولی همانند Sulon Q نتواند تا این حد پیشرفته باشد. البته هنوز قیمت این محصول مشخص نشده، اما باید شاهد محصولی ارزان‌تر از آن چیزی که تصور می‌کنید باشیم. همچنین این محصول قرار است تا پایان بهار به صورت کامل تولید شده و هم‌اکنون نیز مراحل پایانی تولید را طی می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال