عرضه دستگاهی که قادر است صدا را بدون هدفون به مغز ارسال کند

شرکت Noveto Systems تکنولوژی جدیدی را توسعه داده که از طریق این دیوایس می‌توان کلیه صداها را به مغز ارسال کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید شرکت Noveto Systems بدون استفاده از هدفون قادر است صدا را به مغز برساند. بدین ترتیب کاربر می تواند آهنگ های مورد علاقه و […]

شرکت Noveto Systems تکنولوژی جدیدی را توسعه داده که از طریق این دیوایس می‌توان کلیه صداها را به مغز ارسال کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید شرکت Noveto Systems بدون استفاده از هدفون قادر است صدا را به مغز برساند. بدین ترتیب کاربر می تواند آهنگ های مورد علاقه و یا بازی های مورد نظر را با صدای بلند اجرا کند بدون اینکه اطرافیان صدایی بشنوند.‌

 خبرگزاری اسوشیتدپرس نسخه ای از این محصول با نام SoundBeamer 1.0 را تست کرده و در توضیح آن می‌گوید: صدای سه بعدی این دستگاه به گونه ای است که در هنگام گوش دادن به آن نه تنها از درون گوش، بلکه مقابل، بالا و پشت گوش نیز احساس خواهد شد.

دیوایس مورد نظر ممکن است برای بسیاری از کاربران بسیار کاربردی باشد. کاربرانی که ممکن است با گوش دادن به موسیقی مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد کنند و یا افرادی که قرار است کنفرانس های صوتی برقرار کنند. استفاده این دستگاه بدون هدفون آن را قادر می سازد تا علاوه بر صدای ارسال شده بتوان به دیگر صدای محیط نیز گوش داد.

در این دستگاه از ماژول حسگر سه بعدی استفاده شده که از طریق ارسال امواج فراصوت، محل قرار گیری گوش های کاربر را شناسایی و بسته‌های صدا را با توجه به محل قرارگیری آنها تنظیم می کند. مخابره اصوات فراگیر و افراد سه‌بعدی باعث می‌شود که یک صدای ۳۶۰ درجه دور سر کاربر به وجود آید. کریستوف رامشتاین مدیرعامل شرکت Noveto می گوید: با تنظیمات لازم می توان حرکات سر کاربر را نیز دنبال کرد و بدین ترتیب قرار نیست با تکان دادن سر کار بر صدا قطع شود. ایده استفاده شده در SoundBeamer 1.0 پیش از این نیز وجود داشته اما شرکت Noveto تنها شرکتی است که توانسته محصول مرتبط با این ایده را تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال