سرفیس پرو 5 با یک پردازنده جدید اما با تغییرات کلی اندک وارد بازار خواهد شد

مهرماه دو سال قبل مایکروسافت سرفیس پرو 4 را عرضه کرد. یعنی در حدود یک سال و نیم از زمان ورود آن به بازار گذشته است. برخلاف گوشی‎های هوشمند، که بسیاری از آن‎ها هر 12 ماه یا حتی زودتر به‎روزرسانی و با تغییر جدید عرضه می‎شوند، بازار تبلت نیاز به چنین روندی را در خود […]

مهرماه دو سال قبل مایکروسافت سرفیس پرو 4 را عرضه کرد. یعنی در حدود یک سال و نیم از زمان ورود آن به بازار گذشته است. برخلاف گوشی‎های هوشمند، که بسیاری از آن‎ها هر 12 ماه یا حتی زودتر به‎روزرسانی و با تغییر جدید عرضه می‎شوند، بازار تبلت نیاز به چنین روندی را در خود حس نمی‎کند. با این وجود ما بایستی به رونمایی و عرضه‎ی سرفیس پرو 5 نزدیک شده باشیم. اگر به یاد داشته باشید مایکروسافت بین عرضه‎ی سرفیس پرو 3 و سرفیس پرو 4 یک وقفه‎ی 17 ماهه گذاشت.

براساس گزارش جدیدی که منتشر شده بود بین تبلت فعلی سرفیس پرو و نسل بعدی آن تغییر زیادی وجود نخواهد داشت. کارشناس ویندوز Paul Thurrott می‎گوید که به یک منبع خبری در گفتگو با او اظهار داشته است که سرفیس پرو 5 مجهز به پردازنده‎ی Kaby Lake اینتل خواهد بود تا به گفته‎ی Thurrott شاهد تغییر بزرگی در Surface Pro 5 باشیم. این چیپ براساس فناوری 14 نانومتری ساخته شده است و تبلت جدید اهالی ردموند با استفاده از پردازنده‎ی جدید به نسبت نسل‎های قبلی به مراتب سریع‎تر بوده که بایستی باعث بهتر شدن عملکرد عمر باتری نیز شود.

براساس گفته‎ی این کارشناس Surface Pro 5 به استفاده از کانکتور پاور اختصاصی Surface Connect ادامه خواهد داد. یعنی مایکروسافت از پورت یو‎اس‎بی Type-C استفاده نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال