آخرین به‌روزرسانی تلگرام با قابلیت‌های جدید عرضه شد

بدون شک تلگرام محبوب‌ترین مسنجر در میان کاربران ایرانی و یکی از بهترین مسنجرها در دنیا است. این مسنجر به تازگی با امکانات جذاب و بهبودهای جدیدی بروز شده است. مسنجر تلگرام برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است ولی در دو نسخه‌ی برنامه تفاوت‌هایی وجود دارد که در پایان این خبر […]

بدون شک تلگرام محبوب‌ترین مسنجر در میان کاربران ایرانی و یکی از بهترین مسنجرها در دنیا است. این مسنجر به تازگی با امکانات جذاب و بهبودهای جدیدی بروز شده است.

مسنجر تلگرام برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است ولی در دو نسخه‌ی برنامه تفاوت‌هایی وجود دارد که در پایان این خبر به آن‌ها اشاره شده است.

نسخه‌ی 3.15 تلگرام با یک ویژگی مهم به‌روزرسانی شده است. و آن هم قابلیت Pin کردن گفتگوهای مهم است. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند چت‌های مهم خود را پین کرده که در این حالت این چت‌ها همیشه بالاتر از سایر چت‌ها قرار می‌گیرند. این قابلیت به شما کمک می‎‌کند که بتوانید کانال‌ها، گروه‌ها و گفتگوهای شخصی موردنظر خود همیشه تحت نظر داشته باشید تا هیچ‌یک از مطالب آنها را از دست ندهید.

برای استفاده از این قابلیت در دستگاه‌های iOS می‌توانید با نگه داشتن و کشیدن انگشت خود به سمت چپ بروی چت موردنظر، گزینه‌ی Pin را انتخاب کرده و گفتگوی موردنظر خود را Pin کنید. در دستگاه‌های اندرویدی نیز با نگه داشتن انگشت بروی چت موردنظر، چنین گزینه‌ای نمایان خواهد شد. با استفاده از قابلیت Pin کردن می‌توانید حداکثر تا پنج چت و پنج چت خصوصی ( secret chats ) را پین کنید.

قابلیت جدید و مهم دیگر افزوده شده به این نسخه از تلگرام، IFTTT است که کوتاه شده‌ی عبارت If This Then That است. این قابلیت به شما امکان مدیریت اکانت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، جیمیل و Pocket را می‌دهد.

افزون بر این‌ها، IFTTT قابل استفاده بر روی برخی سرویس‌های سرگرمی مانند Spotify و Pinterest ، سرویس‌های ابری مانند دراپ‌باکس و گوگل درایو و سرویس‌های اینترنت اشیا مانند Nest ، LIFX و Philips Hue می‌باشد.

سازندگان تلگرام عنوان کرده‌اند که این اولین اپلیکیشنی است که بصورت کامل با IFTTT یکپارچه شده است و بصورت کلی امکان مدیریت سایر اکانت‌ها به‌وسیله‌ی تلگرام را برای کاربران خود فراهم می‌کند یا این امکان را به کاربران می‌دهد که درصورت دریافت نوتیفیکشنی خاص و محتوایی مانند عکس و ویدئو، کاری مشخص را انجام دهد.

در نسخه‌ی اندروید تلگرام، این کمپانی تغییراتی نسبت به نسخه‌ی iOS آن به‌وجود آورده است. برای مثال، به لطف به‌روزرسانی بخش ویرایش عکس آن، کاربران از این پس می‌توانند عکس‌های خود را در زوایای دلخواه تغییر جهت بدهند.

همچنین، کاربران اندرویدی قادر خواهند بود تا در نسخه‌ی جدید ویدئو پلیر تلگرام، لینک‌های یوتیوب و Vimeo را به‌صورت تصویر در تصویر لمس کنند. سپس آن ویدئو کوچک می‌شود و شما می‌توانید آن را به هر قسمتی از صفحه که می‌خواهید منتقل کنید. ویدئو پلیر جدید به‌طور خودکار در هنگام چرخش دستگاه به حالت افقی، ویدئو را به‌صورت تمام صفحه نمایش می‌دهد.

در آخر، کاربران اندرویدی از این پس می‌توانند پیام‌های موجود در چت‌های معمولی را به چت های خصوصی (Secret Chats) منتقل کنند. این ویژگی های جدید از آغاز هفته‌ی جاری بروی این مسنجر اعمال شده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال