آی‎پد اپل محبوب‎ترین تبلت جهان در سه‎ماهه اول 2017 نام گرفت

حتی با آن‎اپل در سه‎ماهه‎ی سال اول 2017 به نسبت سال قبل 13 درصد کمتر تبلت‎های آی‎پد خود را وارد بازار جهانی کرده است، اما آی‎پد هم‎چنان عنوان محبوب‎ترین تبلت جهان را در اختیار دارد. در طول سه‎ماهه‎ی اول سال جاری میلادی 8.9 میلیون تبلت مجهز به سیستم‎عامل iOS عرضه شده است که در مقایسه […]

حتی با آن‎اپل در سه‎ماهه‎ی سال اول 2017 به نسبت سال قبل 13 درصد کمتر تبلت‎های آی‎پد خود را وارد بازار جهانی کرده است، اما آی‎پد هم‎چنان عنوان محبوب‎ترین تبلت جهان را در اختیار دارد. در طول سه‎ماهه‎ی اول سال جاری میلادی 8.9 میلیون تبلت مجهز به سیستم‎عامل iOS عرضه شده است که در مقایسه با آمار 10.3 میلیونی همین بازه‎ی زمانی در سال 2016 قرار می‎گیرد. آی‎پد در حال حاضر 24.6 درصد سهم بازار جهانی تبلت‎ها را در اختیار دارد. برای اپل، این سیزدهمین سه‎ماهه‎ی سال بوده است که عرضه‎ی آی‎پد به نسبت سال‎ قبل کم می‎شود. به لطف تولید آی‎پد پرو، اپل در حال حاضر با وجود استفاده از یک سیستم‎عامل موبایل در جایگاه نخست بازار تبلت قرار گرفته است. سایر محصولات در این بازار همانند با سرفیس پرو 4، با سیستم‎عامل ویندوز عرضه می‎شوند.

سامسونگ با عرضه‎ی 6 میلیون دستگاه تبلت در سه‎ماهه‎ی اول در جایگاه دوم قرار می‎گیرد که به نسبت همین بازه‎ی زمانی در سال گذشته، این آمار 1.1 درصد کاهش داشته است. با توجه به این‎که سامسونگ 16.5 درصد از بازار جهانی تبلت را در اختیار دارد با یک اختلاف 8.1 درصدی پشت سر اپل قرار می‎گیرد که در سال قبل این مقدار 10.7 درصد بوده است. شرکتی که بهترین سه‎ماه‎ی سال در بازار تبلت را به خود اختصاص داده هوآوی است. این شرکت با آمار 2.7 میلیون دستگاه عرضه‎ شده‎ی خود در جایگاه سوم قرار می‎گیرد. با این‎وجود این برند چینی به نسبت سال قبل یک افزایش 31.7 درصدی را شاهد بوده است. هوآوی حالا 7.4 درصد سهم بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد.

آمازون با آمار 2.5 میلیون تبلت عرضه‎ شده‎ی خود در جایگاه چهارم قرار می‎گیرد و 6 درصد سهم بازار جهانی تبلت را تصاحب می‎کند. مکان پنجم به لنوو با آمار 2.1 میلیون تبلت عرضه شده بین ماه‎های ژانویه تا مارس می‎رسد، شرکتی که این سه‎ماهه را با سهم 5.7 درصدی خود از بازار خاتمه داد.

به طور کلی، در طول سه‎ماهه‎ی اول سال 2017 به مقدار 36.2 میلیون دستگاه وارد بازار شده است که به نسبت سه‎ماهه‎ی اول سال 2016 با آمار 39.6 میلیونی، 8.5 درصد کاهش داشته است. این دهمین سه‎ماهه‎ی پی‎ در پی است که بازار تبلت به نسبت آمار سال قبل با کاهش فروش روبرو می‎شود. بازار تبلت مجروح است چون برخلاف صنعت گوشی‎های هوشمند، افراد دلیل کمتری برای آپگرید بعد از یک یا دو سال دارند. علاوه بر این، اندازه‎ی بزرگتر نمایشگر گوشی‎های هوشمند سبب شده است که افراد کمتر نسبت به خرید یک تبلت علاقه نشان دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال