سازمان فضایی اروپا خواستار توقف استارلینک و سلطه آن بر فضا شد

رئیس جدید سازمان فضایی اروپا او معتقد است در صورت عدم جلوگیری فعالیت های استارلینگ کلیه کنترل مربوط به اقتصاد فضا زیر سلطه آن قرار خواهد گرفت. ژوزف آشباخر از رهبران قاره سبز خواسته تا با کمک به استارلینک او را در سلطه بر اقتصاد فضا همراهی نکنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

رئیس جدید سازمان فضایی اروپا او معتقد است در صورت عدم جلوگیری فعالیت های استارلینگ کلیه کنترل مربوط به اقتصاد فضا زیر سلطه آن قرار خواهد گرفت. ژوزف آشباخر از رهبران قاره سبز خواسته تا با کمک به استارلینک او را در سلطه بر اقتصاد فضا همراهی نکنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس جدید سازمان فضایی اروپا به نام ژوزف آشباخر معتقد است کمک به توسعه سرویس اینترنت استارلینک توسط اروپا باعث کاهش فعالیت و رشد شرکتهای فضایی اروپایی در این بخش خواهد شد. وی می گوید: در آینده حوزه فضا از نظر فرکانس و مدارهای در دسترس محدود خواهد شد. همچنین دولت های اروپایی نیز باید فرصت ها را به صورت برابر در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار دهند و رقابت منصفانه نیز در بازار ایجاد شود.

آشباخر می گوید استارلینک قدرت زیادی را در اختیار گرفته به طوری که امکان کنترل یا رقابت با آن به سختی فراهم خواهد شد. به گفته آشباخر اکنون بیشترین ماهواره های فعال در دنیا تنها به یک نفر تعلق دارد. این مسئله به معنی تعیین قوانین توسط همان یک فرد است. این در حالی است که اروپا نتوانسته به این فعالیت ها با سرعت کافی پاسخ دهد.

‏فرانز فایوت وزیر اقتصاد لوکزامبورگ نیز پیش از این چنین اظهارنظری درباره استارلینک کرده و گفته بود: با کمک قوانین جدید می توان از استفاده ایمن در حوزه فضا مطمئن شد. فایوت در اظهار نظر خود گفته بود: قوانین معقولانه ای باید ایجاد شود. زیرا هم اکنون افرادی مانند ایلان ماسک دائماً در حال ارسال ماهواره و حتی تسلا به مدار هستند. از طرفی انجام فعالیتهای کاملاً بی قاعده در فضا همانند کلونی سازی نگران کننده است.

از طرف دیگر استارلینک اکنون توانسته مجوز استقرار ۴۰ هزار ماهواره را از اتحادیه بین‌المللی مخابرات در آلمان دریافت کند. پیش از این نیز اجازه استفاده از ۳۰هزار ماهواره در مدار از طریق رگلاتور های آمریکا دریافت شده بود. در حالی که انجمن صنعت ماهواره‌ها سال پیش تعداد فضاپیماهای تجاری در مدار را در سال ۲۰۲۹ به عدد ۱۰۰ هزار عدد پیش‌بینی کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال