سامسونگ به‌دلیل عملکرد ضعیف اسکنر عنبیه چشم در پرچمدار جدیدش از تشخیص چهره نیز استفاده کرده است

به نظر می‎رسد شرکت سامسونگ در رابطه با اسکنر عنبیه چشم گوشی Galaxy S8 خود با مشکلاتی روبرو شده است. براساس گزارش جدید منتشر شده، این شرکت تصمیم گرفته است که قابلیت شناخت چهره را به جدیدترین پرچم‎دار خود اضافه کند، با اعلام این خبر که سرعت و اعتمادپذیری مسائل مهمی بوده‎اند که در این […]

به نظر می‎رسد شرکت سامسونگ در رابطه با اسکنر عنبیه چشم گوشی Galaxy S8 خود با مشکلاتی روبرو شده است. براساس گزارش جدید منتشر شده، این شرکت تصمیم گرفته است که قابلیت شناخت چهره را به جدیدترین پرچم‎دار خود اضافه کند، با اعلام این خبر که سرعت و اعتمادپذیری مسائل مهمی بوده‎اند که در این تصمیم‎گیری تاثیر خود را گذاشته‎اند.

منبع این اخبار نقل قول مستقیمی از یکی از مقامات رسمی معرفی نشده‎ی سامسونگ بوده که نشریه‎ی Korea Economic Daily نسبت به انتشار آن اقدام کرده است. این فرد ادعا می‎کند با آن‎که عملکرد اسکن عنبیه چشم از نظر اعتمادپذیری رضایت‎بخش نبوده است، ولی قابلیت اسکن چهره‎ی آن در کمتر از 0.01 ثانیه کار می‎کند، گرچه چنین ادعایی می‎تواند به سادگی مبالغه باشد. گفته می‎شود سامسونگ در حال محک‎زدن نمونه‎های اولیه از این گوشی است ولی مشخص نیست که این فناوری اسکن عنبیه چشم به طور کامل حذف خواهد شد یا به منظور شناخت چهره و یا هردو به کار گرفته خواهد شد.

احتمالا شایعه‎ای که اخیرا مبنی بر این شنیده شد که آیفون 8 نیز از قابلیت اسکن چهره بهره‎مند خواهد بود، در تشدید این اقدام سامسونگ موثر بوده است. اپل و سامسونگ از قدیم رقبای سرسختی در دنیای گوشی‎های هوشمند بوده و جالب است این شرکت کره‎ای به تازگی معامله‎ای را با اپل در رابطه با تامین نمایشگر اولد جدیدترین پرچم‎دار این شرکت امضاء کرده است.

البته ‎می‎بایست توجه داشته باشیم که اندروید در حال حاضر یک قابلیت داخلی برای باز کردن گوشی از حالت قفل به عنوان بخشی از ویژگی قفل هوشمند (Smart Lock) در اختیار دارد. احتمالا سامسونگ به سادگی این قابلیت را به عنوان جایگزینی برای اسکنر عنبیه چشم ضعیف خود فعال کرده است، قابلیتی که در گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج این شرکت مشاهده نمی‎شود. این اقدام می‎تواند انتخابی ساده باشد چون ویژگی شناخت چهره‎ی گوگل نیاز به سخت‎افزار خاصی ندارد بلکه ترجیحا تنها از دوربین جلو استفاده می‎کند. با این‎وجود سامسونگ در گذشته قابلیت‎های اندروید را به چالش کشیده و انتخاب‎های خود را در گوشی‎های هوشمندش لحاظ کرده است، بنابراین باید برای اطلاع از تصمیم فعلی این شرکت صبر کنیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال