تست های اولیه اینترنت ماهواره ای استارلینک دور از انتظار کاربران ارزیابی شد

بسیاری از کاربرانی که اینترنت ماهواره ای استار لینک را مورد آزمایش قرار داده اند اعلام کردند نتایج این تست ها دور از انتظار بوده و خبری از سرعت گیگابایتی نیست. این کاربران سرعت دانلود را در محدوده ۱۱ تا۶۰ مگابیت بر ثانیه اعلام کردند و سرعت آپلود نیز حداکثر به ۱۸ مگابیت بر ثانیه […]

بسیاری از کاربرانی که اینترنت ماهواره ای استار لینک را مورد آزمایش قرار داده اند اعلام کردند نتایج این تست ها دور از انتظار بوده و خبری از سرعت گیگابایتی نیست. این کاربران سرعت دانلود را در محدوده ۱۱ تا۶۰ مگابیت بر ثانیه اعلام کردند و سرعت آپلود نیز حداکثر به ۱۸ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، تست های دو هفته اخیر اینترنت ماهواره ای استارلینک نشان از زمان تاخیر ۳۱ تا ۹۴ میلی ثانیه دارد. با وجود اینکه هنوز این پروژه به طور کامل راه اندازی نشده هنوز مشخص نیست سرعت و زمان تاخیر اینترنت چه مقدار خواهد بود.

شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۶ و زمانی که مجوز پروژه اینترنت ماهواره ای را از FCC دریافت میکرد اعلام کرده بود این پروژه پس از پرتاب آخرین ماهواره و بهینه سازی اینترنتی با پهنای باند ۱ گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر با تاخیر بسیار کم، تمامی کسب و کارها را در سراسر جهان را پوشش خواهد داد.

این در حالی است که سرعت ۶۰ مگابیت بر ثانیه با سرعت گیگابیتی بسیار فاصله دارد. تاکنون ۶۰۰ ماهواره در مدار قرار داد و ایلان ماسک حدود ۱۲ هزار ماهواره را تا پایان پروژه پرتاب خواهد کرد. البته باید در نظر داشت سرعت ارائه شده کنونی توسط این شرکت نسبت به سرویس های DSL در مناطق روستایی بسیار بالاتر محسوب می‌شود. این مناطق در حال حاضر اینترنتی با سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه دارند. احتمال می‌رود کاربران در این مناطق از اینترنت ماهوارهای استارلینگ استقبال خوبی داشته باشند.

پیش از این ایلان ماسک اعلام کرده بود هدف این شرکت رسیدن به زمان تاخیر کمتر از ۲۰ میلی ثانیه است. البته با توجه به قرارگیری ماهواره‌های شرکت در فاصله ۵۴۰ تا ۵۷۰ کیلومتری می‌توان امیدوار بود شاهد تاخیر بسیار کمتری نسبت به ماهواره های ثابت زمین در فاصله ۳۵ هزار کیلومتری باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال