شرکت تحقیقات ژاپنی وجود تراشه ۷ نانومتری میت ۶۰ هواوی را تکذیب کرد

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی در ژاپن اعلام کرد تراشه های به کار رفته در گوشی های جدید هواوی دارای لیتوگرافی ۷ نانومتری نبوده و این مورد تکذیب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که وجود تراشه ۷ نانومتری در گوشی های جدید میت 60 هواوی جنجال زیادی به پا کرده، یک […]

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی در ژاپن اعلام کرد تراشه های به کار رفته در گوشی های جدید هواوی دارای لیتوگرافی ۷ نانومتری نبوده و این مورد تکذیب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که وجود تراشه ۷ نانومتری در گوشی های جدید میت 60 هواوی جنجال زیادی به پا کرده، یک شرکت تحقیقاتی در ژاپن اعلام کرد این تراشه ها بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته نشده اند. هواوی از زمان ساخت این گوشی تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد تراشه های کرین ۹۰۰۰ اس ارائه نکرده است. تنها پس از رونمایی از این گوشی رسانه های چینی در مورد وجود تراشه های بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری ادعاهایی را برطرف کردند. این در حالیست که به دلیل تحریم های ایالات متحده این کشور تنها به تجهیزات مورد نیاز برای ساخت تراشه های ۱۴ نانومتری در اختیار دارد.

مدیر عامل شرکت ژاپنی Fomalhaut Techno solution اعلام کرد این تراشه ۷ نانومتری نبوده و احتمالا مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده است. اما تکنیک های ویژه بکار گرفته شده توسط هواوی و SMIC باعث شده تا این تراشه به اندازه تراشه های ۷ نانومتری کارآمد باشد. طبق بنچمارک های مختلف نیز این پردازنده از عملکرد بالایی برخوردار است. در حوزه تراشه ها، هر چه عدد لیتوگرافی کمتر باشد، تراشه مورد نظر از قدرت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال غول تراشه سازی TSMC روی تراشه های ۳ نانومتری کار می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال