چیپ پرچمدار کایرین ۹۰۱۰ توسط هواوی با عملکردی مناسب رونمایی شد

چیپت پرچمدار کایرین ۹۰۱۰ Kirin 9010 هواوی برای دستگاه‌های سری Pura 70 استفاده خواهد شد. این چیپ عملکردی مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چیپ موبایل جدید هواوی با نام کارین ۹۰۱۰ به طور رسمی رونمایی شد. هواوی قصد دارد از این سری چیپ‌های جدید در دستگاه‌های […]

چیپت پرچمدار کایرین ۹۰۱۰ Kirin 9010 هواوی برای دستگاه‌های سری Pura 70 استفاده خواهد شد. این چیپ عملکردی مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چیپ موبایل جدید هواوی با نام کارین ۹۰۱۰ به طور رسمی رونمایی شد. هواوی قصد دارد از این سری چیپ‌های جدید در دستگاه‌های Pura 70 استفاده کند. در حالی چیپ جدید پرچمدار هواوی معرفی می‌شود که این شرکت تحریم‌های صادراتی سختی را می‌گذراند. با این وجود چیپ جدید هواوی می‌تواند از نظر عملکرد با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رقابت کند.

طبق گزارش‌ها این چیپ جدید دارای هسته اصلی با فرکانس ۲.۳۰ گیگاهرتز بوده و نسبت به چیب کایرین ۹۰۰۰ اس مجهز به فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتز کندتر خواهد بود. البته خوشه دیگر این چیپ شامل سه هسته پردازنده با سرعت ۲.۱۸ گیگاهرتز است که نسبت به نسخه قبلی سریع‌تر است. بنابراین کایرین ۹۰۱۰ شامل ۴ هسته بازده است که نسبت به نسل قبلی خود تفاوت چندانی ندارد.

البته امکان پشتیبانی از فناوری  Hyperthreading در هسته‌های اصلی و میانی این چیپ وجود دارد. از این رو شکل یک بخش ۱۲ هسته‌ای در برخی برنامه‌ها نشان داده می‌شود. هنوز معماری مورد استفاده در پردازنده کایرین ۹۰۱۰ مشخص نشده است. پردازنده گرافیکی مورد استفاده در این جیب نیز همان نسخه بهبود یافته Maleon910 است.

با تمام توصیفات گفته شده کایرین ۹۰۱۰ نسبت به کایرین ۹۰۰۰ اس عملکرد بهتری در بنچمارک‌ها دارد. این جیب توانسته امتیازهای ۱۴۴۲ و ۴۴۷۱ را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مربوط به گیکبنچ ۶.۲ کسب کند. به این ترتیب عملکرد آن در بخش تک هسته‌ای برابر با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. این مورد با توجه با توجه به تحریم‌ها و عدم دستیابی هواوی به فناوری‌های پیشرفته ساخت تراشه می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. البته عملکرد این چیپ در آزمون چند هسته‌ای با توجه به پشتیبانی آن از فناوری  Hyperthreading چندان به چشم نیامده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال