بدنه گوشی G5 ال‌جی آن‌طور که فکر می‌کنید از فلز ساخته نشده است

زمانی که برای اولین بار گوشی LG G5 در کنگره جهانی موبایل در دست گرفته شد، حسی که به افراد دست داد باعث شگفت زده کردن آن ها شد. در آن زمان نظر آن‎ها البته چنین بود که ظاهر سطح این گوشی حس و ظاهری داشت که درست به نظر نمی آمد. یکی از سایت […]

زمانی که برای اولین بار گوشی LG G5 در کنگره جهانی موبایل در دست گرفته شد، حسی که به افراد دست داد باعث شگفت زده کردن آن ها شد. در آن زمان نظر آن‎ها البته چنین بود که ظاهر سطح این گوشی حس و ظاهری داشت که درست به نظر نمی آمد.
یکی از سایت های نقد گوشی به دنبال گذارندن وقت بیشتر با این گوشی برای بررسی آن، با پذیرفتن این امر که نمونه‎ی پیش عرضه‎ی یک دستگاه ممکن است از نظر نرم‎افزاری نسخه نهایی را نداشته باشد،  چنین گفت “…این تنها گوشی فلزی است که امکان تعویض باتری در آن وجود دارد. ممکن است چنین چیزی نقطه برتری این گوشی به نسبت سایرین باشید، ولی به نظر ما ظاهر سطحی این گوشی حس و حالی کاملا پلاستیکی با خود به همراه دارد.”
خوب، به خاطر اینکه واقعا هم پلاستیکی است.
به دنبال باز کردن قطعات و بخش های کامل گوشی LG G5 جدید، که از امروز در ایالت متحده به بازار وارد شده است و در هشتم ماه آوریل در بریتانیا عرضه می‎شود، مشخص شده است که بدنه این گوشی پوششی از پلاستیک نسبتا ضخیم دارد.
شاید چنین چیزی توضیح دهنده تفاوت حسی باشد که بین گوشی LG G5 و چیزی شبیه به آیفون 6 یا HTC One M9 وجود دارد. این دو گوشی آخر دارای یک بدنه فلزی آنودایز شده و روان و ظاهری فوق العاده هستند در حالیکه گوشی کمپانی LG به نظر می رسد دارای یک هسته‎ی فلزی است که سپس با پلاستیک روکش گذاری و رنگ شده است.
چنین چیزی ممکن است باعث شگفتی افراد شود، چون صحبت هایی که ال جی حول گوشی LG G5 داشت کاملا نشان از این امر ندارد. این کمپانی در رابطه با یک “بدنه یکپارچه فلزی و صیقل یافته” و “بدنه آلومینیومی فلزی صیقل یافته”، صحبت می کند ولی حسی که به دنبال در دست گرفتن این گوشی شما دارید با این گفته ها در تضاد است، چون شما یک گوشی روکش گذاری با پلاستیک و رنگ شده را در دست می گیرید.
منبع این ویدیو که در آن قطعات این گوشی از هم باز می‎شود، یعنی JerryRigEverything، زمانی را صرف بررسی کیفیت ساخت این گوشی می‎کند، و لینک این ویدیو در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.
اینکه چنین چیزی برای شما مهم باشد یا نباشد خیلی زیاد بستگی به انتظار شما دارد. ظاهر سطحی این گوشی به پرمیمومی رقبایی که دارای بدنه یکپارچه فلزی هستند، نیست ولی با داشتن قیمتی برابر با 499 دلار بدون سیم کارت، باید گفت این گوشی آنقدرها هم گران قیمت نیست.