استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 821 در LG G6 تایید شد

طبق انتظارات پرچم‎دار بعدی ال‎جی یعنی گوشی LG G6 اوایل ماه بعدی در تاریخ 8 اسفندماه معرفی خواهد شد و تمامی علائم اشاره به این دارند که باید منتظر یک شگفتی از سوی این شرکت کره‎ای باشیم. ال‎جی طراحی ماژولی G5 سال 2016 را حذف می‎کند تا محصول شکل گرفته در اطراف نمایشگر خود دارای […]

طبق انتظارات پرچم‎دار بعدی ال‎جی یعنی گوشی LG G6 اوایل ماه بعدی در تاریخ 8 اسفندماه معرفی خواهد شد و تمامی علائم اشاره به این دارند که باید منتظر یک شگفتی از سوی این شرکت کره‎ای باشیم. ال‎جی طراحی ماژولی G5 سال 2016 را حذف می‎کند تا محصول شکل گرفته در اطراف نمایشگر خود دارای حواشی کمتری باشد، استراتژی که باعث زیباتر شدن سردم‎دار بعدی این شرکت می‎شود. از بین ویژگی‎های دیگری که در این گوشی به چشم می‎خورند می‎توان مواردی نظیر سیستم‎ دوربین‎دوگانه و سیستم پرداخت موبایل خود ال‎جی را نام برد ولی یکی از مواردی که اخیرا موضوع صحبت‎‎های زیادی بوده پردازنده‎ی این گوشی است.

با استراتژی که سامسونگ به دنبال همکاری با شرکت کوالکام برای تولید انبوه چیپست اسنپ‎دراگون 835 این شرکت بر عهده گرفته است، گزارش‎های منتشر شده اعلام می‎کنند که سامسونگ قصد استفاده از این تراشه را در گوشی گلکسی اس 8 خود دارد، دستگاهی چند هفته بعد از G6 رونمایی خواهد شد. بعضی از جوامع فناوری امیدوارند که این خبر اشتباه باشد و در حقیقت G6 ال‎جی نیز از آخرین و بهترین چیپست کوالکام استفاده کند ولی اخبار مطرح شده چیز دیگری می‎گویند. متاسفانه و یا شاید هم خوشبختانه باید بگوییم که گوشی LG G6 از چیپست اسنپ‎دراگون 821 کوالکام استفاده خواهد کرد. با ما همراه باشید تا دلیل آن را متوجه شوید.

گواه این ادعا تصویری است که از یک اسلاید محرمانه‎ی ارائه‎ی گوشی G6 در نمایشگاه CES 2017 گرفته شده است (تصویر زیر) و با آن‎که اسنپ‎دراگون 821 چیپست بدی نیست ولی به چه دلیل ال‎جی باید از تراشه سال قبل در پرچم‎دار اصلی خود استفاده کند؟ جواب این سوال واقعا جالب است. با توجه به پیش‎بینی که سامسونگ از فروش گلکسی اس 8 در چند هفته‎ی اول آن دارد، هر شرکت مهم دیگری که بخواهد گوشی خود را به اسنپ‎دراگون 835 مجهز کند باید تا اواخر ماه می یا اوایل ژوئن صبر کند. بنابراین، اگر ال‎جی قصد تجهیز G6 به SD835 را داشته باشد، آن‎ها باید منتظر باشند از زمان عرضه‎ی Galaxy S8 چند هفته‎ای بگذرد. شاید بعضی از مصرف‎کنندگان بخواهند چند ماه بیشتر اگر G6 از آخرین و بهترین چیپست کوالکام استفاده کند، برای خرید آن صبر کنند ولی از دیدگاه تجاری اسنپ‎دراگون 821 بهترین و هوشمندانه‎ترین تصمیمی است که ال‎جی می‎توانسته بگیرد.

نگرانی اکثر مصرف‎کنندگان پردازنده‎ای که در قلب گوشی آن‎ها قرار می‎گیرد نیست چون اکثر عملکردهای روزمره‎ی آن‎ها شامل ارسال توئیت یا ارسال عکس در اینستاگرام می‎شود. Snapdragon 821 هم‎چنان قدرت فراوانی دارد و تصمیم ال‎جی مبنی بر عدم استفاده از 835 می‎تواند به معنای سبقت گرفتن آن‎ها از همان ابتدا از حریف همیشگی‎شان باشد. اوایل ماه مارس بعد از معرفی LG G6 در 26 فوریه باید انتظار آغاز فروش آن را داشته باشیم و اگر تمامی چیزهایی که پیش‎بینی می‎کنیم صحت داشته باشد، ورود G6 به بازار در کره‎‎جنوبی زودتر از 6 یا بیشتر از 6 هفته در مقایسه با Galaxy S8 رخ می‎دهد، بازاری که برای هر دو شرکت بزرگترین و مهم‎ترین عرصه‎ی رقابت محسوب می‎شود.

تصویر به بیرون راه یافته علاوه بر تایید استفاده از اسنپ‎دراگون 821، نشان می‎دهد که گوشی G6 ال‎جی از یک حسگراثرانگشت در پشت، توانایی مقاومت نسبت به آب و گرد و غبار، یک سیستم DAC چهارتایی و نمایشگری بهره می‎برد که اسم آن “Full Vision” است. ممکن است قدرت G6 در مقایسه با گلکسی اس 8 کمتر باشد، ولی دستگاهی نیست که کاربران آن را از لیست خرید خود حذف کنند. G6 هم‎چنان یکی از گوشی‎هایی است که اکثر کاربران انتظار آن را می‎کشند و اگر عرضه‎ی این گوشی چند هفته زودتر از محصول سامسونگ باشد این شرکت نسبت به فروش S8 همان امتیازی را به دست می‎آورد که امیدوار است با استفاده از آن یکی از قوی‎ترین رقبای خود را شکست دهد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال