سبک‌ترین عینک واقعیت افزوده مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد

شرکت اوپو جدیدترین عینک واقعیت افزوده خود را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. این دستگاه با نام اوپو ایرگلس ۳ نمونه اولیه از این عینک بوده که در آن مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوشمند وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش منتشر شده در تک کرانچ، این عینک دارای اندازه […]

شرکت اوپو جدیدترین عینک واقعیت افزوده خود را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. این دستگاه با نام اوپو ایرگلس ۳ نمونه اولیه از این عینک بوده که در آن مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوشمند وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش منتشر شده در تک کرانچ، این عینک دارای اندازه معمولی با شیشه شفاف است. لنزهای درون این عینک امکان نمایش تصاویر رنگی را به کاربر خواهد داد و به گفته شرکت سازنده می‌توان آن را سبک‌ترین عینک واقعیت افزوده دو چشمی جهان نامید.

طبق اعلام اوپو این عینک تنها ۵۰ گرم وزن دارد و می‌تواند به راحتی و برای استفاده روزانه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. پیشرفت‌های فنی و نازک کردن قاب و ارائه یک تجربه خوب و پیشرفت‌های زیادی در این عینک انجام شده و نمایشگرهای اپتیکال نازک نیز در آن به کار رفته است.

ضخامت موج برهای رزینی برای تصویربرداری در این عینک بسیار اندک بوده و داده‌های مربوط به تصاویر نیز درون عینک از طریق پروژکتورهای میکرو ال ای دی با روشنایی هزار نیت در هر چشم جمع آوری می‌شوند. ضریب شکست در این عینک 1.7 است که با توجه به نزدیک بودن به ضریب 1.5 شیشه اثرات رنگین کمانی در هنگام برخورد نور به شیشه به شدت کاهش پیدا کرده است.

در فریم این عینک هوشمند بلندگوها قرار دارند که می‌توانند برای برقراری تماس و یا تعامل با اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. اوپو با هدف افزایش کیفیت تجربه کاربری و بهبود حریم خصوصی از فناوری میدان صوتی معکوس استفاده کرده است. بدین ترتیب با این فناوری افراد نزدیک به کاربر نمی‌توانند صدای بلندگوهای عینک را بشنوند. این در حالی است که طبق ادعای اوپو کیفیت صدا برای کاربر بسیار غنی و عمیق خواهد بود. کاربر از طریق صفحات لمسی روی فریم‌ها می‌تواند آن را کنترل کند. مهمترین ویژگی در این عینک وجود یک دستیار صوتی هوش مصنوعی است که مبتنی بر مدل زبانی بزرگ بوده و روی مدل زبانی بزرگ AndesGPT شرکت اوپو فعال است.

این عینک در حال حاضر می‌تواند عملکردهای اولیه از قبیل تماس‌های صوتی پخش موسیقی و مرور تصاویر رنگی را انجام دهد. در نسخه‌های بعدی ترجمه اطلاعات سلامتی و تناسب اندام و ناوبری نیز به آن اضافه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال