نان فیلترینگ برای آقازاده گان وی پی ان فروش

فعالیت دانش بنیانی پسر انسیه خزعلی در کانادا برای تجارت vpn

یکی از موضوعات داغ شبکه های اجتماعی که در چند روز گذشته بسیار بحث برانگیز بوده است مربوط به پسر انسیه خزعلی (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی از فعالیت های پسر معاون امور زنان ریاست جمهوری در ایران صحبت میشود که وی […]

یکی از موضوعات داغ شبکه های اجتماعی که در چند روز گذشته بسیار بحث برانگیز بوده است مربوط به پسر انسیه خزعلی (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی از فعالیت های پسر معاون امور زنان ریاست جمهوری در ایران صحبت میشود که وی اکنون 4 سال است به قصد اقامت در کانادا زدگی می کند. پس از اوج گیری خبرها در مورد پسر خزعلی وی در مورد این موضوع طی پستی در توئیتر واکنش نشان داد و آن را یک سفر موقت کاری خواند. به گفته خزعلی هدف از این سفر نیز پشتیبانی از شرکت دانش بنیانی بود که پسرش مدیریت آن را بر عهده دارد. در این توئیت به این موضوع اشاره شد که پسر خزعلی در ماه‌های آینده به کشور باز میگردد. البته شایعات و خبرهای مربوط به فرزند خزعلی تنها به همین دو خبر ختم نمی شود.

حمید رضازاده پسر انسیه خزعلی متولد سال ۶۵ در تهران است. محمدرضا رضازاده همسر خزعلی در سال ۱۳۸۴ و در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد استاندار فارس بود. در سال ۱۳۹۰ شرکت سامانه همراه پیچک توسط حمید رضازاده تاسیس شد. فعالیت اصلی این شرکت تولید نرم افزار موبایلی بود و در این بازار فعالیت داشت. وی ۵ سال پس از تأسیس شرکت در یک برنامه ی تلویزیونی در صدا و سیما حاضر شد و در مصاحبه خود اعلام کرد سرمایه اولیه تأسیس این شرکت مبلغ ۴ میلیون و وام ازدواجش بوده است. در بخش دیگری از این برنامه نیز اعلام کرد اعضای شرکتش با وجود داشتن شرایط، تمایل دارند در ایران زندگی کنند. این در حالیست که حمید رضازاده اکنون ۴ سال است که در کانادا و به قصد اقامت زندگی می کند.

پس از گذشت دو سال از تاسیس شرکت سامانه همراه پیچک سرمایه گذاری دیگری توسط شرکت رهنما کامیابان نخستین به مدیریت امیر وهوشی انجام میگیرد. اما طبق اطلاعات بدست آمده از روزنامه رسمی این شرکت  در سال ۱۳۹۷ به دلائل نامعلومی و با وجود موفقیت های ادعایی منحل می شود. در نتیجه حمید رضازاده در حال حاضر در هیچ شرکتی فعالیت نمی کند و ادعای خزعلی در مورد فعالیت وی در شرکت موردنظر صحیح نیست.

حدود یکسال پیش از مصاحبه حمید رضازاده فرزند خزعلی در صدا و سیما به عنوان کارآفرین وی یک شرکت نرم افزاری و یک نرم افزار با نام Betternet راه اندازی کرد که فعالیت آن فروش VPN در گوگل پلی و اپ استور بود. در آن زمان وی در ایران سکونت داشت.

وبسایت AppBrain که روی بررسی تاریخچه و فعالیت اپلیکیشن های موبایلی فعالیت می کند اطلاعاتی را در سایت خود منتشر کرد که نشان می دهد اولین نسخه از برنامه Betternet در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. این موضوع در رزومه آنلاین حمید رضازاده ذکر شده بود که وی خود را مدیر و موسس آن معرفی کرده بود و پس از شروع حواشی این مورد حذف شد.

بررسی شرکت Betternet نشان می دهد این شرکت در کانادا ثبت شد و هیچ نشانی از موسس و یا اعضای آن نیز در دسترس نیست. تنها در وبلاگ آن نام  Benjamin White آمده است. این نام در توئیتر حساب کاربری دارد و تنها یک توئیت در سال ۲۰۱۹ توسط آن منتشر شد که طی لینکی مربوط به مقاله جیسون رضائیان در تقبیح سپاه و قرارگیری آن در بین سازمان های تروریستی اشاره دارد.

حمایت امیر وهوشی در سرمایه گذاری برای این شرکت نیز ادامه داشت و طبق اطلاعات بدست آمده این فرد سرمایه گذاری هایی را روی Betternet انجام داد. این اقدام از طریق دیگر شرکت متعلق به وهوشی به نام 7Gate در کانادا و در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت. دیگر اطلاعات موجود در وبسایت AppBrain نشان می دهد کاربران ایرانی یکی از چهار کشور اصلی استفاده کننده از خدمات VPN شرکت Betternet محسوب می شوند.

در سال ۲۰۱۶ تحقیقی در زمینه ریسک های امنیتی استفاده از وی پی ان توسط سازمان تحقیقات علمی استرالیا انجام گرفت که در آن مشخص شد برنامه VPN ارائه شده توسط Betternet در بین دیگر برنامه های مورد بررسی بیشترین ابزار ردیابی را داراست. بررسی بهتر سایت Betternet نشان می دهد در حال حاضر مدیریت این شرکت با هشت سال فعالیت و ۵۰ میلیون مشترک در اختیار شرکت دیگری به نام Aura قرار گرفته است.

در نظام جمهوری اسلامی ایران تولید و عرضه ابزارهایی برای دور زدن فیلترینگ نوعی اقدام علیه امنیت ملی برشمرده می شود و بسیاری از افرادی که اقدام به اینکار کرده اند به ۱۵ سال حبس محکوم شده اند.