مک پرو جدید قادر به پشتیبانی از کارت گرافیک AMD Radeon نیست

اگرچه اپل مک پرو جدید را با تراشه M2 اولترا و ۷ اسلات PCIe عرضه کرده است اما این دستگاه امکان پشتیبانی از کارت گرافیک AMD Radeon را ندارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شاسی دستگاه مک پرو جدید با نسخه قبلی تفاوتی نکرده و تراشه M2 اولترا به آن اضافه شده […]

اگرچه اپل مک پرو جدید را با تراشه M2 اولترا و ۷ اسلات PCIe عرضه کرده است اما این دستگاه امکان پشتیبانی از کارت گرافیک AMD Radeon را ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شاسی دستگاه مک پرو جدید با نسخه قبلی تفاوتی نکرده و تراشه M2 اولترا به آن اضافه شده است. اپل محدودیت هایی را در دستگاه جدید خود ایخاد کرده که با وجود ۷ درگاه PCIe امکان پشتیبانی از کارت گرافیک AMD Radeon وجود ندارد. بنابراین اسلات ها نمی توانند برای کاربران مفید باشند.

در حال حاضر مک پرو جدید با پردازنده گرافیکی ۶۰ یا ۷۶ هسته ای قابل سفارش است. طبق گزارش منتشر شده توسط اپل اینسایدر، کاربران امکان استفاده از مزیت مهم مک پرو جدید یعنی دسترسی به گرافیک های قدرتمند سری AMD Radeon را نخواهند داشت.

البته اسلات های PCIe استفاده در مک پرو جدید دارای استاندارد نسل چهار این درگاه است و نباید استفاده از گرافیک های سری AMD Radeon روی آن مشکلی را ایجاد کند.

به نظر می رسد اپل با محدود کردن اسلات های موجود روی مک پرو جدید قصد دارد این تصور را ایجاد کند که این دستگاه به اندازه کافی از گرافیک قدرتمند برخوردار بوده و این پردازنده می تواند پردازش های سنگین را انجام دهد. البته این اسلات ها می توانند از کیت های SSD پشتیبانی کرده و اپل نیز این کیت ها را در فروشگاه خود می فروشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال