مک مینی و مک پرو جدید مجهز به 40 هسته پردازشی عرضه خواهد شد

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ نسخه جدیدی از مک پرو و مک مینی را همراه با تراشه اختصاصی خود عرضه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه به روز مک مینی و مک پرو در ادامه برنامه مهاجرت از تراشه های اینتل توسط اپل در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. […]

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ نسخه جدیدی از مک پرو و مک مینی را همراه با تراشه اختصاصی خود عرضه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه به روز مک مینی و مک پرو در ادامه برنامه مهاجرت از تراشه های اینتل توسط اپل در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. مارک گورمن از بلومبرگ در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد اپل در سال جدید پروژه جایگزین دستگاه ها با تراشه اپل را عرضه می‌کند. طراحی این دستگاه مشابه مدل قبلی اما در نسخه کوچکتر خواهد بود. اما عملکرد آن با توجه به تراشه اختصاصی اپل بهتر از گذشته می باشد.

در گزارش منتشر شده از گورمن مشخصات احتمالی نسخه جدید مک پرو نیز ارائه شده است. احتمالا اپل این دستگاه را با تراشه اختصاصی خود و مجهز به 40 هسته پردازشی بهمراه یک پردازشگر گرافیکی ۱۲۸ هسته‌ای عرضه می‌کند. این اطلاعات پیش از این نیز در گزارش های بلومبرگ عنوان شده بود.

اپل در WWDC 2020 نیز اعلام کرده بود تا 2 سال دیگر بطور کامل از تراشه های خود در محصولاتش استفاده خواهد کرد. در سال جدید علاوه بر مک پرو جدید، نسخه دیگری از مک مینی نیز عرضه می شود. اما احتمالا این دستگاه بصورت بازطراحی شده و همراه با تغییرات اساسی همراه خواهد بود. بطوریکه در پنل بالایی آن شاهد یک طلق پلاستیکی شفاف و همچنین یک قاب نازک تر خواهیم بود.

این دستگاه ها با پورت های جدیدی نیز همراه خواهند بود. به گزارش بلومبرگ این پورت ها شامل USB 4 و USB-A، اترنت، HDMI و شارژر مغناطیسی است و حتی ممکن است اپل به دنبال ارتقای تراشه ها در آنها نیز باشد.
منبع خبر

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال