ماهواره های جدید استارلینک به صورت نامرئی فعالیت می کنند

استارلینک نسل جدید ماهواره خود را با هدف بازتاب کمتر نور خورشید ساخته است تا از اختلال در فعالیتهای رصدی اخترشناسان جلوگیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم های جدید استارلینک ماهواره های این شرکت را به صورت نامرئی ارتقا داده است. به گفته اسپیس ایکس نسل بعدی تجهیزات ماهواره این […]

استارلینک نسل جدید ماهواره خود را با هدف بازتاب کمتر نور خورشید ساخته است تا از اختلال در فعالیتهای رصدی اخترشناسان جلوگیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم های جدید استارلینک ماهواره های این شرکت را به صورت نامرئی ارتقا داده است. به گفته اسپیس ایکس نسل بعدی تجهیزات ماهواره این شرکت که با همکاری اخترشناسان ساخته خواهد شد کمک می‌کند تا تاثیر کمتری در فعالیتهای اخترشناسان داشته باشد.

 به گفته این شرکت نسل جدید ماهواره های استارلینک در ارتفاع استاندارد به صورت نامرئی بوده بدین ترتیب از تداخل در فعالیتهای اخترشناسان نیز جلوگیری خواهد شد. طبق گزارش های منتشر شده توسط اسپیس ایکس تغییرات ایجاد شده با هدف کاهش اثر ماهواره ها در فعالیت های رصدخانه ای بوده است. ایلان ماسک نیز اخیراً اعلام کرد این شرکت در سال جدید ماهواره های فعال خود را به بیش از 4200 عدد خواهد رساند. این شرکت با همکاری اخترشناسان تلاش کرده است تا با ساخت عناصر جدید بازتاب نور خورشید توسط ماهواره ها را کاهش دهد. زیرا این ماهواره ها دقیقاً در زمان رصد دنباله دارها و سیاره های نزدیک زمین دیده می شوند. به طوری که ناسا نیز پیش از این در مورد وجود این ماهواره ها و تاثیر آن بر توانایی های این سازمان در تشخیص سیارک های خطرناک هشدار داده بود. این شرکت اکنون با قرار دادن یک نوار آینه ای روی ماهواره ها و پخش نور خورشید، از تمرکز این نور و مشاهده آن از روی زمین جلوگیری کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال