اینترنت ماهواره ای استارلینک تا سه ماه دیگر در مرحله تست قرار خواهد گرفت

تقاضا برای اینترنت در روزهای اخیر در اقصی نقاط جهان تلاش شرکت اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت ماهواره ای را دو چندان کرده است. برنامه این شرکت برای ارائه اینترنت در تمام نقاط جهان و حتی مناطق دور افتاده توسط 12 هزار ماهواره طی سال های آینده اجرا خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

تقاضا برای اینترنت در روزهای اخیر در اقصی نقاط جهان تلاش شرکت اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت ماهواره ای را دو چندان کرده است. برنامه این شرکت برای ارائه اینترنت در تمام نقاط جهان و حتی مناطق دور افتاده توسط 12 هزار ماهواره طی سال های آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از cnet، اسپیس ایکس روز گذشته طی اعلامیه ای از قرارگیری 60 ماهواره در مدار خبر داد و گفت: تا کنون 400 ماهواره از این شرکت در مدار قرار گرفته و در سال های آینده این تعداد به 12 هزار خواهد رسید. هدف از ارسال این ماهواره ها ارائه اینترنت پرسرعت به تمام نقاط در جهان است. ایلان ماسک نیز اعلام کرد که تست های اولیه ماهواره تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد. این تست مربوط به کشورهای عرض جغرافیایی شمالی مانند اروپای شمالی، کانادا و نواحی شمال آمریکا در این تست می توانند این سرویس را امتحان کنند.

البته کارشناسان معتقدند که تعداد ماهواره های این شرکت در آینده به بیش از 40 هزار عدد خواهد رسید و بدین ترتیب ارائه اینترنت با پهنای باند بالا و لتنسی پائین در تمام نقاط کره زمین امکان پذیر خواهد شد. مخالفان این طرح نیز اعلام کرده اند که وجود این تعداد ماهواره می تواند مشکل ساز باشد . دانشمندان نیز این طرح را مانعی برای مشاهدات آسمانی و کاهش عملکرد تلسکوپ ها دانسته اند. اما ماسک این طرح را مانعی برای پروژه های دیگر نمی داند و قول داده تا مشکلات بوجود آمده را برطرف کند. این شرکت تعداد 60 ماهواره آماده پرتاب برای ماه آینده دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال